Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район,
смт Велика Новосілка, вулиця Центральна, 34
телефон:(06243)21-3-34, факс:(06243)21-7-66, e-mail:vns.a@dn.gov.ua

Мар’їнська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області щодо роботи інспекції та роз’яснення податкового законодавства

Переглядів: 150

Доступ до приватної частини (особистого кабінету) інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет»

Мар’їнська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області нагадує, що електронний кабінет складається із двох функціональних частин:

  1. Відкрита (загальнодоступна);
  2. Приватна (особистий кабінет).

Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (далі – АЦСК), зокрема, безкоштовно в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).

Авторизація та доступ даних до підприємств, установ, організацій в приватній частині електронного кабінету дозволена наступним категоріям користувачів:

Посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) є керівниками підприємств, установ, організацій;

Засновники та посадові особи, які за даними ЄДР мають право підпису від імені підприємств, установ, організацій;

Головні бухгалтери (бухгалтери), які за даними ДФС мають право підпису від імені підприємств, установ, організацій;

Посадові особи підприємств, установ, організацій, яким надано право підпису окремих категорій документів (податкових накладних);

Громадяни, в тому числі фізичні особи-підприємці, що мають ключі ЕЦП, після авторизації отримують доступ приватної частини електронного кабінету в частині податкової інформації відповідної особи.

Підприємства, установи та організації, а також фізичні особи - суб’єкти підприємницької діяльності як правило крім сертифікації ключів ЕЦП посадових осіб сертифікують також ключ печатки. Вхід до приватної частини електронного кабінету можливий виключно за допомогою ключа ЕЦП посадової особи і заборонений за допомогою ключа печатки.

Невдала спроба здійснити вхід до приватної частини з повідомленням змісту Користувач не має права підпису як правило свідчать про те, що використано ключ посадової особи, яка згідно даних державного реєстратора не має права підпису на відповідному підприємстві, установі чи організації.

Не всі особисті ключі зберігаються у вигляді файлу з іменем Key-6.dat. Наприклад ключі, сертифіковані АЦСК Приватбанку, зберігаються у файлі з іменем pb_*.jks.

До уваги власників ключів, сертифікованих АЦСК Приватбанку! У файлі з іменем pb_*.jks може зберігатись більше одного ключа (як правило два - ключ особи і ключ печатки).

Інформація щодо можливостей інформаційно - телекомунікаційної системи «Електронний кабінет»

Мар’їнська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області нагадує.

Електронний кабінет це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим Кодексом України, в електронному вигляді.

Офіційна сторінка електронного кабінету https://cabinet.sfs.gov.ua.

За цим посиланням користувачі електронного кабінету отримують доступ до порталу, робота з яким здійснюється через мережу Internet та не вимагає використання чи встановлення будь-якого додаткового програмного забезпечення.

Електронний кабінет складається із двох функціональних частин:

  1. Відкрита (загальнодоступна);
  2. Приватна (особистий кабінет).

Відкрита частина електронного кабінету

Користуватись послугами відкритої частини електронного кабінету можна без ідентифікації особи . Через відкриту частину електронного кабінету користувачам доступні такі можливості:

  1. Доступ до інформації з публічних реєстрів:
  • дані про взяття на облік платників;
  • реєстр страхувальників;
  • дані реєстру платників ПДВ;
  • реєстр платників єдиного податку;
  • інформація про РРО;
  • інформація про книги ОРО;
  • дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
  • реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами.

2. Інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар);

3. Перегляд та друк бланків податкової звітності;

4. Заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;

5. Контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.

Приватна частина електронного кабінету

  У приватній частині електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) електронний кабінет надає доступ до наступних сервісів:

  1. Персоніфікований податковий календар;
  2. Перегляд облікових даних платника;
  3. Подання звітності в електронному вигляді до органів ДФС, пенсійного фонду та статистики;
  4. Перегляд та друк раніше поданої звітності;
  5. Перегляд вхідних/вихідних документів;
  6. Листування з органами ДФС;
  7. Подання заяв, запитів для отримання інформації;
  8. Інформація про стан розрахунків з бюджетом;
  9. Реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних;
  10. Інформація з Єдиного реєстру податкових накладних;
  11. Інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ;
  12. Інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального;
  13. Посадові особи підприємств, установ та організацій, інформацію про яких було надано формою J1391103 «Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису», отримують доступ до наступних сервісів електронного кабінету:
  1. Реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних інформація з Єдиного реєстру податкових накладних;
  2. Інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ.

Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, зокрема, безкоштовно в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).

На Донеччині з незаконного обігу вилучено фальсифіковані алкогольні напої загальною вартістю 210 тисяч гривень

Днями співробітники оперативного управління податкової міліції ГУ ДФС у Донецької області спільно із працівниками прокуратури Донецької області, а також за участю представників Служби безпеки України під час проведення загальнодержавної операції «Акциз-2018» в районі м. Краматорськ встановлено діяльність з незаконного виробництва фальсифікованих алкогольних напоїв з подальшою реалізацією їх через торгівельну мережу Донецької області.

За результатами проведених обшуків за місцем виробництва, зберігання та реалізації підакцизної продукції, виявлено та вилучено фальсифікованих алкогольних напоїв орієнтовним об’ємом 90 дал на суму близько 195,0 тисяч гривень, спирт об’ємом близько 7,5 дал на орієнтовну суму 15 тисяч гривень, накладні, чорнові записи, обладнання  та засоби для виготовлення та підробки алкогольних напоїв.

Підакцизні товари, орієнтовною вартістю 210 тисяч гривень, вилучено з незаконного обігу.

За даним фактом зареєстровано кримінальне провадження за ст. 204 Кримінального кодексу України (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів).

Слідчі дії тривають.

Офіційна заробітна плата – запорука майбутнього громадян і держави в цілому

Одним з пріоритетних напрямів роботи контролюючих органів на сьогодні є легалізація заробітної плати. "Тіньова зарплата" є однією із найбільших проблем сучасної економіки, оскільки нелегальні доходи призводять до значних негативних наслідків не тільки для бюджету держави, а й для самих працівників, позбавляючи їх соціальних гарантій.

Так, протягом січня-квітня 2018 року фахівцями Мар’їнської ОДПІ та Мар’їнського управління Головного управління ДФС у Донецькій області спільно з представниками Пенсійного фонду, виконавчої та місцевої влади для суб’єктів господарювання та громадян були проведені семінари, круглі столи з питань легалізації трудових відносин та заробітної плати. В засобах масової інформації розміщено 4 повідомлення з питань легалізації праці та заробітної плати та інше.

За наслідками проведеної роботи 145 осіб зареєструвалися приватними підприємцями та сплатили до бюджету 237,5 тис. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та 108 тис. грн інших податків та зборів.

З 345 працівниками роботодавці уклали трудові договори. Цим, в свою чергу, забезпечено додаткові надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб у сумі  505,2 тис. грн, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 565,2 тис. грн та 38,5 тис. грн військового збору.

За рахунок проведених заслуховувань керівників суб’єктів господарювання – юридичних осіб, які виплачують заробітну плату на рівні або нижче законодавчо встановленого мінімального рівня - працівникам 27 підприємств підвищили рівень заробітної плати. Додатково до бюджету надійшло 140,3 тис. грн податку на доходи фізичних осіб, 172,5 тис. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та 11,8 тис. грн військового збору.

Дуже важливо, щоб громадяни чітко усвідомили, що їх згода отримувати зарплату "в конвертах", може зіграти з ними злий жарт, позбавивши їх у майбутньому всіх соціальних гарантій. А недобропорядним працедавцям варто пам’ятати про неминучі наслідки порушень трудового законодавства.

Нагадуємо: з 01 січня 2018 року мінімальна заробітна плата в Україні становить 3723 гривень.

Про обов'язкову реєстрацію платника ПДВ

Мар’їнська ОДПІ Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує,що відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.

Відповідно до п. 183.2 ст. 183 ПКУ у разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст. 181 ПКУ.

Відповідно до п. 2.6 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість від 14.11.2014 № 1130, (далі – Положення № 1130), контролюючі органи та державні податкові інспекції, які їм підпорядковуються, здійснюють, зокрема:

- приймання заяв, контроль за повнотою даних щодо відповідності нормативним документам;

- обробку даних заяв та документів щодо реєстрації, перереєстрації, анулювання реєстрації платників ПДВ;

- реєстрацію, перереєстрацію, анулювання реєстрації платників ПДВ;

- формування і надання витягів з Реєстру платників ПДВ (далі – Реєстр).

Пунктами 3.8 – 3.10 Положення № 1130 передбачено, що при реєстрації платника ПДВ обов’язково проводиться перевірка його реєстраційних даних з Єдиного банку даних про платників податку – юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.

Якщо в заяві про реєстрацію не зазначені обов’язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою заявника (за наявності), не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису реєстраційної заяви від особи, яка реєструється платником ПДВ, відомості про заявника не включені до Єдиного державного реєстру, то протягом 3 робочих днів від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Згідно з п. 63.9 ст. 63 ПКУ визначено, що платники податків, які не подали протягом 5 календарних днів, наступних за днем отримання повернутих документів, виправлених документів для взяття на облік у контролюючих органах або повторно подали такі документи з помилками, несуть відповідальність відповідно до закону.

При цьому, з урахуванням п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо, зокрема, платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Пунктом 123.1 ст. 123 ПКУ визначено, що якщо контролюючий орган, зокрема, самостійно визначає суму податкового зобов’язання, на підставах, визначених п.п. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Враховуючи вищевикладене, якщо особа, яка підлягає реєстрації платником ПДВ, не подала протягом 5 календарних днів, наступних за днем отримання повернутих документів, виправлені документи для взяття на облік у контролюючих органах або повторно подала їх з помилками, така особа несе відповідальність відповідно до діючого законодавства.

 

« повернутися до списку новин