Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район,
смт Велика Новосілка, вулиця Центральна, 34
телефон:(06243)21-3-34, факс:(06243)21-7-66, e-mail:vns.a@dn.gov.ua

Великоновосілківське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області інформує

Переглядів: 205

З 01 жовтня набуває чинності система інформування роботодавцями про здійснення виплат застрахованим особам

 

Правлінням Фонду соціального страхування України затверджено новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві. Відповідна постанова набуває чинності з 01 жовтня 2018 року та, зокрема, впроваджує систему оперативного інформування роботодавцями про здійснення виплат співробітникам шляхом надання до робочого органу виконавчої дирекції Фонду повідомлення.

Повідомлення про проведення виплат за встановленою формою може бути надіслано роботодавцем в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення. Строк надсилання повідомлення – упродовж місяця з дня проведення виплат.

«Головна мета нововведення – зменшити ризик затримок при виплатах за лікарняними листками. Документ розробили фахівці департаменту страхових виплат та матзабезпечення виконавчої дирекції ФССУ під керівництвом в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергія Нестерова та директора департаменту Світлани Зарубіної – це була довготривала робота і професійний підхід, тому в результаті напрацьовано документ, який дозволить збільшити наш контроль за дотриманням роботодавцями прав застрахованих осіб. І одночасно допомогти роботодавцям завдяки заміні перевірок використання коштів Фонду на попередній контроль і упередження помилок. Тобто знизити для них ризик накладення штрафів. А в подальшому також зменшити навантаження шляхом спрощення звітності – наприклад, працюємо над вилученням звіту Ф-4 про використання коштів Фонду», – зазначив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

За новим порядком робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснюватимуть перевірку інформації, наведеної в ній, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.

При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення.

Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами та фінансування для здійснення виплати застрахованій особи здійснюється робочими органами виконавчої дирекції Фонду або їх відділеннями упродовж 10 робочих днів після надходження заяви-розрахунку від роботодавця.

Відповідно до частини другої статті 32 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», допомога по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах виплачується застрахованим особам у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати.

Нагадаємо, з 01 жовтня 2018 року також почне діяти нова форма заяви-розрахунку. Зокрема, вона може бути передана роботодавцем і прийнята Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

 

Правління Фонду затвердило нову форму заяви-розрахунку

 

З 01 жовтня 2018 року почне діяти нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві. Документ оформлює та подає до робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України або його відділення страхувальник (роботодавець). Відповідну постанову «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою непрацездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ» правління Фонду затвердило на своєму позачерговому засіданні 19 липня.

Нова форма заяви-розрахунку об’єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Зокрема, відповідно до прийнятого Порядку, оформлена заява-розрахунок може бути передана роботодавцем і прийнята Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

Крім того, Порядок запроваджує нові підходи до обслуговування страхувальників, дозволить вдосконалити систему фінансування та упередити можливі помилки при визначенні розміру допомоги та страхових виплат.

З цією метою робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо їх усунення ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду соціального страхування України під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

Також з 01 жовтня цього року набуває чинності система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам, що має на меті зменшити ризик можливих затримок при компенсації застрахованим особам втраченого заробітку за період хвороби (оплата за листками непрацездатності), виплаті допомоги по вагітності та пологах, здійсненні страхових виплат потерпілим на виробництві

 

Правління Фонду змінило порядок здійснення виплат сім'ям померлих на виробництві

 

У новій редакції затверджено Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат, які Фонд соціального страхування України здійснює потерпілим на виробництві та членам їх сімей. Зміни було прийнято правлінням ФССУ 19 липня, постанова набуває чинності 01.10.2018.

Документ привів у відповідність до чинного законодавства порядок, що діяв з 2007 року, а також вніс ряд змін щодо фінансування та перерахунку страхових виплат сім’ям, які втратили годувальника у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або профзахворюванням.

Зокрема, після набуття чинності зазначеного Порядку, за період між закінченням одного навчального закладу та вступом до іншого дітям, батьки яких загинули на виробництві, Фондом буде проведено щомісячні страхові виплати. Зокрема, страхові виплати не будуть призупинятись у літній період між закінченням школи та вступом до вищого навчального закладу на денну форму навчання тощо. Сьогодні Фонд соціального страхування здійснює страхові виплати понад 3 000 дітей.

Крім того, відповідно до нового Порядку, сума щомісячних страхових виплат сім’ям померлих на виробництві буде перераховуватись, зокрема, у разі смерті одного з членів родини померлого, що не було передбачено попереднім механізмом. Станом на 2018 рік ФССУ фінансує щомісячні страхові виплати понад 10 000 членам родин потерпілих на виробництві.

Порядок прийнято з метою вдосконалення механізму призначення, перерахування та проведення робочими органами виконавчої дирекції Фонду та їх відділеннями страхових виплат, які фінансуються застрахованим особам (членам їх сімей) у разі настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання

« повернутися до списку новин