Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район,
смт Велика Новосілка, вулиця Центральна, 34
телефон:(06243)21-3-34, факс:(06243)21-7-66, e-mail:vns.a@dn.gov.ua

Мар’їнська об’єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області інформує

Переглядів: 349

Майже 537 мільйонів гривень сплачено з початку року до бюджету платниками Мар’їнської ОДПІ

За січень-червень 2018 року платники Мар’їнської ОДПІ  сплатили до зведеного бюджету країни майже 537 мільйонів гривень податків і зборів, що на 129 мільйонів гривень або на 31,7 відс. більше у порівняні з відповідним періодом минулого року. В тому числі у червні до зведеного бюджету спрямовано 65 мільйонів гривень

Так, з початку поточного року місцеві бюджети регіону отримали 295 мільйонів гривень, що на 33 мільйона гривень більше, ніж у році, що минув. Надходження до місцевих бюджетів перевищили показники минулого року на 12,7 відсотків.

Натомість, збір коштів до державного бюджету з початку року склав 242 мільйони гривень.

Керівник Мар’їнської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області Наталя Пащенко, висловила свою вдячність та повагу усім платникам податків, які своєчасно та в повному обсязі сплачують податки та підкреслила, що Мар’їнська ОДПІ і надалі буде забезпечувати належний рівень обслуговування платників та надання сервісних послуг.

Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування платою за землю

09.07.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.07.2018 № 602 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування платою за землю» (далі - Наказ № 602), яким відповідно до п. 52.6 ст. 52 глави 3 розд. ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами і доповненнями (далі - Кодекс) та Порядку надання узагальнюючих податкових консультацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.09.2017 № 811, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.10.2017 за № 1266/31134, затверджено три узагальнюючі податкові консультації (далі - Узагальнюючі податкові консультації), а саме:

щодо справляння плати за землю у разі оренди площі у багатоквартирному будинку. Узагальнюючою податковою консультацією визначено, що безпосереднім платником плати за землю виступає особа, стосовно якої здійснено реєстрацію державних прав на земельну ділянку під будинком та прибудинкову територію (установа або організація, яка здійснює управління багатоквартирним будинком державної або комунальної власності; об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, яке є суб'єктом реєстрації відповідно до рішення співвласників);

щодо сплати земельного податку власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці, права на яку у такої особи не оформлені. Узагальнюючою податковою консультацією визначено, що особу, яка володіє нерухомим майном, розташованим на земельній ділянці, права на яку для такої особи не оформлені, не можна вважати платником земельного податку в розумінні ст. 269 Кодексу до моменту виникнення відповідних прав такої особи на цю земельну ділянку згідно із записом, сформованим у Державному земельному кадастрі, у порядку, визначеному законом. До такого моменту зазначена особа відповідно до вимог Кодексу не повинна сплачувати земельний податок;

щодо справляння земельного податку з фізичних осіб - підприємців -платників єдиного податку. Узагальнюючою податковою консультацією визначено, що фізична особа - підприємець - платник єдиного податку, який використовує будівлі (споруди), їх частини, для провадження господарської діяльності та який оформив відповідно до вимог законодавства свої права на земельну ділянку під такими об'єктами, не повинен сплачувати земельний податок. Разом із тим, абзац четвертий п. 297.1 ст. 297 Кодексу не передбачає звільнення від земельного податку для фізичної особи підприємця - платника єдиного податку у випадку, коли обов'язок зі сплати податку виникає у нього як у співвласника багатоквартирного будинку у складі витрат на управління.

З текстом зазначених Узагальнюючих податкових консультацій Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua)/

Наказ № 602 опубліковано 09.07.2018 року на офіціному веб-порталі Міністерства фінансів України.

Порядок листування через Електронний кабінет

Згідно зі ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів (абзац перший ст. 20 Закону № 393).

Вимоги до оформлення звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі визначені п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у п. 52.1 ст. 52 ПКУ, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом № 393.

За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом (абзац перший п. 52.1 ст. 52 ПКУ).

Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим п. 52.1 ст. 52 ПКУ (абзац дев’ятий п. 52.1 ст. 52 ПКУ).

Порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 468.

Пунктом 3 розд. ІІІ Порядку передбачено, що у разі наявності у запиті на інформацію вимог надати публічну інформацію, а також розглянути звернення (пропозиції, зауваження, заяви, клопотання, скарги), надати індивідуальну податкову консультацію, консультацію з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, відповідь надається у два етапи:

публічна інформація надається у строки, визначені ст. 20 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 2939);

відповідь щодо розгляду звернення (пропозиції, зауваження, заяви, клопотання, скарги), надання індивідуальної податкової консультації, консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, надається у строки, визначені законодавством України. Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту (ст. 20 Закону № 2939).

Згідно з п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 ПКУ Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом, зокрема подання звернень.

Меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабiнету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

При цьому відповідь на лист (запит тощо) надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону № 393 – для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону № 2939 – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації та ст. 52 ПКУ – для надання індивідуальної податкової консультації.

Роз’яснення розміщено у розділі «Запитання – відповіді з бази знань» (категорія 140.03) Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу Державної фіскальної служби України.

У червні 2018 року органами фіскальної служби Донеччини надано понад 20 тисяч адміністративних послуг

У січні-червні 2018 року зафіксовано майже 136,2 тис. звернень представників бізнесу та громадян до органів фіскальної служби Донецької області за отриманням адміністративних послуг.

Фахівцями центрів обслуговування платників податків у червні надано 20 255 адміністративних послуг, що майже на 20% більше, ніж у червні 2017 року (16936). Відмовлено в наданні 178 адміністративних послуг (що складає менше 0,9% від загальної кількості звернень щодо надання адміністративних послуг), оскільки  суб’єктами звернень не були дотримані відповідні умови для отримання адміністративних послуг.

Як і раніше, найбільш популярним у громадян зверненням у червні п.р. залишається адміністративна послуга з видачі картки платника податків, внесення до паспорту громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (далі – ДРФО) – видано 9172 таких картки, що становить 45,3% від загальної кількості наданих адмінпослуг.

Також запитуваними адміністративними послугами у звітному місяці були  видача відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 3528 (17,4%), реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 1288 (6,4%), надання витягів з реєстру платників єдиного податку – 1277 (6,3%), реєстрація платника єдиного податку – 1077 (5,3%), реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 876 (4,3%) та ін.  

Головним управлінням ДФС у Донецькій області видано 1211 ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами (з них 710 і 501 ліцензія відповідно), анульовано 105 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами за заявами суб’єктів господарювання (з них 55 і 50 ліцензій відповідно).

Донеччина: 30 матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень передано до правоохоронних органів з початку 2018 року

У січні-червні поточного року за результатами дослідження діяльності суб’єктів господарювання Донеччини управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Донецькій області підготовлено та передано до правоохоронних органів для прийняття рішення згідно з Кримінальним кодексом України 30 матеріалів, за якими виявлено можливі збитки на суму 722 млн гривень.

В результаті розгляду матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень, що були направлені до правоохоронних органів, 4 матеріали  було приєднано до кримінальних проваджень. Крім того, порушено і обліковано в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 12 кримінальних проваджень на суму 66,3 млн грн.

Майже 47 % від усіх виявлених правопорушень – це порушення у сфері державних закупівель. Так, з початку року управлінням вже складено 14 матеріалів щодо порушень в сфері державних закупівель, з яких 1 матеріал було приєднано до кримінальних проваджень та 5 кримінальних проваджень було обліковано в Єдиному реєстрі досудових розслідувань.

Головним управлінням ДФС у Донецькій області з метою недопущення використання коштів з бюджету поза правовим полем продовжують вживатися заходи щодо виявлення, аналізу та організації проведення перевірок осіб, які здійснюють фінансові операції, що можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.

З початку року підрозділами аудиту Донеччини додатково забезпечено майже 34 мільйона гривень надходжень до бюджету

З метою виявлення та упередження порушень податкового законодавства підрозділами аудиту Донеччини першочергова увага приділяється проведенню перевірок суб’єктів господарювання, що мають ризики в своїй діяльності.

Так, за 6 місяців 2018 року фахівці підрозділів аудиту фіскальної служби Донецької області провели 341 документальну перевірку, за результатами яких донараховано податкових зобов’язань на 380,3 млн гривень. Крім того, в ході перевірок зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на 43,5 млн грн, що упередило несплату податку на прибуток у майбутньому на 7,8 млн гривень.

За січень-червень 2018 року підрозділами аудиту Донеччини забезпечено додаткових надходжень до державного бюджету 33,9 млн гривень. За результатами проведених документальних перевірок поточного року до бюджету надійшло 16,7 млн гривень.

Факти порушень митного законодавства у січні – червні 2018 року

Протягом січня - червня 2018 року Донецькою митницею ДФС виявлено та задокументовано 114 порушень митних правил на загальну суму понад 3,9 млн гривень. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року кількість виявлених правопорушень збільшилась у 2,6 рази. Серед загальної кількості виявлених порушень митних правил у 13 випадках вилучено предмети правопорушень на суму більше 103 тис. гривень.

Як і в попередні періоди, значна частка протоколів про порушення митних правил складена у відношенні громадян, що вирішили ігнорувати положення та вимоги Митного кодексу України у частині дотримання строків транзиту або тимчасового ввезення транспортних засобів з іноземною реєстрацією. Крім того, громадяни порушують митне законодавство України шляхом використання транспортного засобу, ввезеного на митну територію України не за цільовим призначенням. 

Також активно ведеться робота у напрямку взаємодії з митними органами іноземних держав. Для підтримки суб’єктів господарювання, які прозоро здійснюють свою підприємницьку діяльність, та створення більш сприятливих умов для українських виробників на постійній основі проводиться аналітично-пошукова робота, результатом якої стало направлення 27 запитів до митників близького та дальнього зарубіжжя. Внаслідок відпрацювання матеріалів, отриманих від закордонних колег, у поточному році складено протоколів про порушення митних правил на загальну суму більше 3,8 млн гривень.

За рахунок штрафів, накладених митницею і судом, коштів,  добровільно сплачених порушниками митного законодавства у зв’язку із припиненням справ шляхом компромісу, а також коштів, отриманих від реалізації конфіскованих предметів правопорушень державний бюджет України поповнився на суму, яка перевищує півмільйона гривень, що більше, ніж в 4,5 рази перевищує минулорічний показник.

 

« повернутися до списку новин