Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район

Інформаційні повідомлення Мар’їнського управління Головного управління ДФС у Донецькій області щодо роз’яснення податкового законодавства від 14.08.2019 року

На Донеччині тривають жнива: урожай збери та податки заплати

 

З травня на теренах Донеччини розпочалась операція «Урожай – 2019», яка спрямована на детінізацію агросектора, земельних і трудових відносин.

Головне управління ДФС у Донецькій області в рамках проведення цієї операції звертає увагу сільськогосподарських товаровиробників, громадян, які є власниками земельних ділянок площею понад 2 га та власними силами обробляють такі земельні ділянки на неухильне виконання під час провадження діяльності вимог чинного законодавства, яке регулює земельні відносини, питання оподаткування, оформлення використання найманої праці та оплати праці.

Слід визначити, що на теперішній час законодавчо не врегульовано окремої ставки для оподаткування доходів громадян, які одноосібно обробляють земельні частки з метою отримання прибутку, та відсутня мінімальна база для оподаткування.

У зв’язку із зазначеним, нагадуємо, що згідно з п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи (не підлягають оподаткуванню) доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України, для ведення:

особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці третьому п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах.

Враховуючи зазначене, якщо фізичною особою отримано доходи в результаті обробітку земельних ділянок, які перевищують норми, встановлені п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, та з яких не утримано податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, така фізична особа зобов’язана подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплатити податкові зобов’язання у визначений законодавством строк.

Враховуючи наведене, податківці Донеччини, наполегливо рекомендують сільськогосподарським товаровиробникам, громадянам, які власними силами обробляють земельні ділянки, не нехтувати нормами законодавства, та задекларувати свої доходи.

Адже, детінізація агросектора це шлях до економічного процвітання українських сіл в майбутньому та росту добробуту громадян.

До уваги платників акцизного податку!

Мар’їнське управління Головного управління ДФС у Донецькій області інформує.

Термін виправлення помилкових показників зазначених в акцизних накладних, складених для розподілу обсягів залишків пального, що обліковувалися у платників податку в  системі електронного адміністрування реалізації пального (далі - СЕАРП),, між акцизними складами/акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального знаходились станом на 01.07.2019, (тобто термін реєстрації другого примірника акцизних накладних, складених для виправлення помилок у розподільчих акцизних накладних) - до 15.08.2019 (включно).

Повідомляємо, що згідно інформації загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу «ЗІР» Державної фіскальної служби України коригування показників акцизної накладної (далі - АН) шляхом складання розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється у випадку, якщо після реалізації пального або спирту етилового відбувається повернення частини чи всього обсягу пального або спирту етилового особі, яка реалізує пальне або спирт етиловий, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні такої акцизної накладної, що визначено пунктом 231.7 статті 231 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ).

Пунктом 23 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначено, що розподіл обсягів пального, облік якого здійснювався в СЕАРП, між акцизними складами та/або акцизними складами пересувними здійснюється шляхом складання та реєстрації акцизної накладної (далі - розподільча АН). При цьому операції з реалізації пального в розумінні підпункту. 14.1.212 пункту 14.1 статті. 14 ПКУ не здійснюються, тобто фізична передача (відпуск, відвантаження) пального не відбувається.

Відповідно показники розподільчих АН, складених для розподілу обсягів залишків пального, що обліковувалися у платників податку в СЕАРП, між акцизними складами/акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального знаходяться фактично станом на 01 липня 2019 року, не можуть коригуватись шляхом складання розрахунків коригування акцизної накладної.

Формою акцизної накладної та Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262 передбачено складання АН з окремими ознаками, які дозволяють їх ідентифікувати, а саме у цьому випадку у відповідному полі зазначається напрям використання пального «3» - розподіл обсягу залишків пального станом на 01 липня 2019 року між акцизними складами/пересувними акцизними складами, де такі обсяги фактично знаходилися.

Під час складання розподільчих АН допущені платниками помилки, зокрема, в реквізитах отримувача пального, акцизного складу або акцизного складу пересувного такого отримувача, обсягах пального, кодах пального згідно з УКТ ЗЕД призвели до невідповідного розподілу платниками залишків пального між СЕАРП і системою електронного адміністрування пального та спирту етилового (далі - СЕАРП та СЕ).

З метою приведення платниками у відповідність даних СЕАРП та СЕ фактичним залишкам пального станом на 01 липня 2019 року пропонується процедура, погоджена з Міністерством фінансів України:

1.           Приведення у відповідність даних СЕАРП та СЕ, сформованих на підставі розподільчих АН, які містили невідповідні дані щодо отримувача пального та/або акцизного складу/акцизного складу пересувного та/або кодів УКТ ЗЕД пального.

Особою, яка в розподільчій АН, що містила невідповідні дані, зазначена як отримувач пального, складається АН на операцію з відпуску пального, в якій зазначається: напрям використання - «0»; дата складання - 01.07.2019;

до графи 2 табличної частини «Опис товару згідно з УКТ ЗЕД» перед описом товару заноситься текст такого змісту: «Приведення у відповідність даних щодо залишків пального станом на 01.07.2019. Розподільча АН реєстраційний № (номер, зазначений у квитанції № 2 до другого примірника розподільчої АН, що містила невідповідні дані)»;

у полі «Отримувач пального» зазначаються реквізити особи - платника податку, у якого фактично перебували залишки пального станом на 01 липня 2019 року, у т. ч. з правильними кодами УКТ ЗЕД;

до поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, з якого фізично відвантажене (відпущене) пальне» переносяться дані з поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» розподільчої АН;

до поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» заносяться реквізити акцизного складу/акцизного складу пересувного, на якому фактично перебували залишки пального станом на 01 липня 2019 року.

2.           Приведення у відповідність даних СЕАРП та СЕ, сформованих на підставі розподільчих АН, що містили завищені дані щодо обсягу реалізованого пального.

Особою, яка в розподільчій АН, що містила невідповідні дані, зазначена як отримувач пального, складається АН на операцію з відпуску пального, в якій зазначається: напрям використання - «0»; дата складання - 01.07.2019; 

до графи 2 табличної частини «Опис товару згідно з УКТ ЗЕД» перед описом товару заноситься текст такого змісту: «Приведення у відповідність даних щодо залишків пального станом на 01.07.2019. Розподільча АН реєстраційний № (номер, зазначений у квитанції № 2 до другого примірника розподільчої АН, що містила невідповідні дані)»;

у полі «Отримувач пального» зазначаються реквізити особи - платника податку, у якого фактично перебували обсяги такого перевищення пального станом на 01 липня 2019 року;

до поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, з якого фізично відвантажене (відпущене) пальне» переносяться дані з поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» розподільчої АН;

до поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» заносяться реквізити акцизного складу/акцизного складу пересувного, на якому фактично перебували такі обсяги перевищення пального станом на 01 липня 2019 року.

Дані щодо обсягу реалізованого пального в такій АН містять обсяг перевищення (тобто різницю між завищеним обсягом пального, помилково зазначеним у розподільчій АН, та правильним обсягом пального), який необхідно перенести на акцизний склад/акцизний склад пересувний, де такий обсяг перевищення фактично знаходився станом на 01.07.2019.

Оскільки виправлення помилок у розподільчих АН потребує складання АН особою, яка в таких розподільчих АН зазначена як отримувач пального, суб’єкт господарювання, який припустився помилки, інформує таких отримувачів про реквізити помилкових розподільчих АН, надає перелік неправильних даних та перелік даних, які отримувачу необхідно зазначити в АН, якими виправляються помилки.

Увага!

 

Головне управління ДФС у Донецькій області доводить до відома суб’єктів господарювання, що з питань  переміщення товарних вантажів через контрольні пункти в`їзду-виїзду зони проведення ООС, що належать до компетенції органів Державної фіскальної служби України, можна звернутись з 9 до 18 години за телефонами «гарячої лінії»  0993683346  та 0507068055».