Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район

Інформаційні повідомлення Мар’їнського управління Головного управління ДПС у Донецькій області щодо роз’яснення податкового законодавства від 08.10.2019 року

До уваги фізичних осіб-підприємців

Мар’їнське управління Головного управління ДПС у Донецькій області нагадує.

18 жовтня 2019 року останній день сплати

- авансового внеску з єдиного податку на жовтень 2019 року платниками єдиного податку першої та другої груп (п. 295.1 ст. 295 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс));

- авансових платежів із податку на доходи фізичних осіб фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності за ІII квартал 2019 року (п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 Кодексу)

Нацбанк відтермінував обов'язковість IBAN-рахунків до 13 січня 2020 року

Мар’їнське управління Головного управління ДПС у Донецькій області повідомляє, що постановою Правління Національного банку України від 26 вересня 2019 року N 118 внесено зміни постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року N 162 "Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні".

Зазначеними змінами продовжено до 12 січня 2020 року можливість заповнювати в документах на переказ коштів реквізити за старими правилами, а не за стандартом IBAN.

Відповідно до постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року N 162 зі змінами, банки України та їх клієнти, Державна казначейська служба України з 05 серпня 2019 року до 12 січня 2020 року заповнюють:

в документах на переказ коштів

 реквізити "Код банку платника/отримувача/стягувача" та "Рахунок платника/отримувача/стягувача"

або  реквізит "Рахунок платника/отримувача/стягувача" за стандартом IBAN. У реквізиті "Код банку платника/отримувача/стягувача" зазначається нуль;

в міжбанківських електронних розрахункових документах системи електронних платежів Національного банку України

1) реквізит "IBAN", якщо в документах на переказ коштів реквізит "Рахунок платника/отримувача/стягувача" заповнено за стандартом IBAN. У реквізитах "Код банку" і "Рахунок клієнта" зазначаються нулі;

2) реквізити "Код банку" та "Рахунок клієнта", якщо в документах на переказ коштів заповнено реквізити "Код банку платника/отримувача/стягувача" та "Рахунок платника/отримувача/стягувача". У реквізиті "IBAN" зазначається нуль.

Тобто включно до 12 січня 2020 року банки прийматимуть до виконання документи на переказ коштів, у яких заповнено або пара реквізитів "Код банку" та "Рахунок", або рахунок за стандартом IBAN. А вже з 13 січня 2020 року слід зазначати виключно рахунок за стандартом IBAN.

Актуальні питання «Гарячої» телефоної лінії для платників Мар’їнського району з питань «Подання звітності в електронному вигляді»

Відповіді на актуальні запитання громадян, з якими вони звернулись на «гарячу» телефонну лінію у вересні, надає начальник Мар’їнської державної податкової інспекції Мар’їнського управління Головного управління ДПС у Донецькій області Вадим Мельник.

1.Запитання.

Від порталу Державної податкової служби України надходить відмова в прийняті заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів, які зміни необхідно внести до заяви для її прийняття?

Відповідь.

У зв’язку з початком діяльності Головного управління ДПС у Донецькій області відповідно до наказу Головного управління ДПС у Донецькій області від 29.08.2019 № 6, у розділі «Договори про визнання електронних документів» відкритої частини «Електронного кабінету» (https://cabinet.tax.gov.ua/contract) розміщено договір про визнання електронних документів Головного управління ДПС у Донецькій області від 09.09.2019 № 599001. Якщо в заяві про приєднання ви вкажете зазначений договір Вашу заяву буде прийнято.

2.Запитання.

Яким чином зареєструвати наступну книгу обліку розрахункових операцій (далі – книга ОРО) засобами Електронного кабінету (далі – ЕК) платника.

Відповідь.

Для реєстрації наступної книги ОРО можна скористатись ЕК платника, обрати розділ «Введення звітності» та створити документ форми F1311302. В створеній формі заповнити всі обов’язкові поля та натиснути кнопку «Перевірити». При цьому назву моделі РРО, версію програмного забезпечення та назву податкового органу за місцезнаходженням господарської одиниці потрібно обирати з довідників, які підключені в зазначених полях форми. Після заповнення форми, заява підписується і відправляється до Державної податкової служби України, як звичайна звітність. Якщо все буде зроблено вірно Ви отримаєте позитивну квитанцію з порядковим номером зареєстрованої книги ОРО.

3.Запитання.

Як за допомогою ЕК платника внести зміни в відомості про об’єкти оподаткування в електронному вигляді?

Відповідь.

Для внесення змін до відомостей про об’єкти оподаткування можна скористатись ЕК платника, обрати розділ «Введення звітності» та створити документ форми F1312002. В створеній формі заповнити всі обов’язкові поля, звернувши увагу на графу 2, в якій вказати код 3 – «зміна відомостей про об’єкт оподаткування». Потім натиснути кнопку «Перевірити». Після заповнення форми, повідомлення підписується і відправляється до ДПС, як звичайна звітність. Якщо все буде зроблено вірно Ви отримаєте позитивну квитанцію з інформацією про прийом повідомлення про об’єкти оподаткування.

Актуальні питання «Гарячої» телефоної лінії для платників міста Вугледар з питань «Подання звітності в електронному вигляді»

На запитання громадян, з якими вони звернулись на «гарячу» телефонну лінію у вересні, відповідала начальник Вугледарської державної податкової інспекції Мар’їнського управління Головного управління ДПС у Донецькій області Наталія Іваницька.

1)           Чи можливо скористатися «Електронним кабінетом платника податків» використовуючи електронний ключ «Приватбанку»? Як це зробити?

«Електронний кабінет платника» знаходиться за адресою cabinet.tax.gov.ua. Справа зверху обираємо пункт «Вхід». На сторінці обираємо Центр сертифікації ключів , в якому отримали електронний цифровий підпис (ЕЦП), а саме АЦСК ПАТ КБ «Приватбанк». Далі вказуємо розміщення особистого ключа (з’ємний носій, папка на комп’ютері). Натискаємо кнопку «Зчитати» та «Увійти». Зверху зліва з’являться реквізити користувача (прізвище та ідентифікаційний номер) та будуть відображені основні можливості Кабінету. Переглядаємо налаштування Кабінету при першому вході та зберігаємо їх.

2)           Як платнику податків отримати в електронному вигляді довідку про відсутність заборгованості з платежів через  електронний кабінет?

Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та «Про електронні довірчі послуги». За наявності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист з вмотивованою відмовою щодо надання довідки. Вхід до приватної частини електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного підпису.

3)           Яким чином здійснюється підписання податкової звітності у разі подання її в електронному вигляді , якщо посада головного бухгалтера вакантна?

Відповідно д п.п.48.5.1. п.48.5 ст.48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової звітності безпосередньо керівником така податкова декларація підписується керівником. Отже підписання податкових декларацій посадовими особами платника податків – юридичної особи проводиться в залежності від форми організації бухгалтерського обліку на підприємстві. У разі створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером – податкова звітність має бути підписана керівником та головним бухгалтером. Відомості про головного бухгалтера або особу, яка виконує обов’язки головного бухгалтера, платник податків має подати контролюючому органу у 10-денний строк з дня призначення.

4)           Чи може фізична особа-підприємець, яка отримала посилені сертифікати відкритих ключів для подання звітності в електронному вигляді, скористатись цими ключами для подання звітності як фізична особа?

Ідентифікація фізичної особи стосується конкретно визначеної особи (прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; серія і номер паспорта). Тому фізична особа-підприємець, яка отримала посилені сертифікати відкритих ключів, може скористатись цими ключами для подання звітності в електронному вигляді, зокрема податкової декларації про майновий стан і доходи, як фізична особа.

5)           Чи мають громадяни змогу в  Електронному кабінеті платника отримати довідку про суми виплачених доходів  і утриманих податків? 

Доступ до Е-кабінету для громадян мають після проходження електронної ідентифікації фізичні особи та посадові (уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій. Е-кабінет для громадян надає такі можливості:  доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно); доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме  майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;  подання декларації про майновий стан  і доходи; отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Крім того, через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши одну з платіжних систем.

6)           Не вдається зайти в приватну частину електронного кабінету за допомогою ключів АЦСК КБ «Приватбанку». Пише, що не маю права підпису. Як вирішити це питання?

Ключі, видані АЦСК КБ «Приватбанк» (файли типу .jks) можуть містити в одному файлі два ключі – ключ посадової особи та ключ печатки. По замовчуванню часто першим обирається ключ печатки, яким неможливо здійснити вхід в приватну частину електронного кабінету. Щоб виправити ситуацію, при вході в приватну частину у вікні логіну в полі спробуйте обрати другий з випадаючого списку ключ.

7)           Яким чином приєднатись до договору про визнання електронних документів?

Приєднатись до договору про визнання електронних документів можна подавши заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів за формою j1392001 для юридичних осіб та f1392001 для фізичних осіб.

Актуальні питання «Гарячої» телефоної лінії для платників Великоновосілківського району питань «Подання звітності в електронному вигляді»

На запитання громадян, з якими вони звернулись на «гарячу» телефонну лінію у вересні, відповідав старший державний інспектор Великоновосілківської державної податкової інспекції Мар’їнського управління Головного управління ДПС у Донецькій області Володимир Папазов.

1.Запитання

Куди надавати звітність з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в електронному вигляді якщо юридична особа змінила місцезнаходження (перейшла до іншої ДПІ)?

Відповідь

Згідно з п. 8 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015 р. №435 зі змінами і доповненнями, якщо юридична особа-страхувальник у звітному періоді змінює місцезнаходження (поза межами територіального обслуговування фіскального органу, в якому вона перебувала на обліку), звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за цей звітний період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до фіскального органу за новим місцем взяття на облік.

Тобто, у разі зміни суб’єктом господарювання протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, звітність про суми нарахованого єдиного внеску подається та сплачується єдиний внесок за новим місцем взяття на облік.

2.Запитання

Чому відмовлено у прийнятті повідомлення про реєстрацію ЕЦП на головного бухгалтера?

Відповідь.

Так як у Вас змінився головний бухгалтер Вам з початку потрібно надати заяву Ф №1-ОПП з відміткою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку», а потім після внесення змін надсилати повідомлення про реєстрацію ЕЦП.