Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район

Інформаційні повідомлення з питань діяльності, підготовлені фахівцями органів ДФС від 06.08.2019 року

Митниками Донеччини у І півріччі 2019 року вилучено предметів правопорушень на суму близько 285 тис. гривень 

 

За результатами роботи Донецької митниці ДФС у правоохоронному напрямку за І півріччя 2019 виявлено та задокументовано 98 порушень митних правил на загальну суму понад 42,8 млн гривень. В 12 справах про порушення митних правил вилучено предмети правопорушень на суму близько 285 тис. гривень. Аналіз структури виявлених правопорушень свідчить, що більше 83% порушень митних правил із загальної їх кількості пов’язано із транспортними засобами, власники яких порушували строки транзиту, тимчасового ввезення або використовували авто, ввезені на митну територію України, не за цільовим призначенням, та ухиленням від сплати податків.     

В рамках взаємодії із правоохоронними органами Донеччини проведено 10 спільних заходів. В ході їх проведення виявлено ввезені на митну територію України з порушенням митного законодавства тютюнові вироби, алкогольні напої та окремі групи продовольчих товарів. За встановленими фактами складено 10 протоколів про порушення митних правил, предмети правопорушень вилучено.

Протягом січня - червня 2019 року митницею розглянуто 56 справ про митні правопорушення, накладено штрафів на суму понад 7,5 млн гривень. Укладено 28 мирових угод, за якими правопорушниками добровільно сплачено до казни держави  понад 220 тис. гривень.  

З початку року митницею перераховано до Державного бюджету України штрафних санкцій за порушення митного законодавства на загальну суму майже 440 тис. гривень.

У червні 2019 року органами податкової служби Донеччини надано понад 20 тисяч адміністративних послуг

 

У січні-червні 2019 року зафіксовано 126,6 тис. звернень представників бізнесу та громадян до органів податкової служби Донецької області за отриманням адміністративних послуг, з них надано 126,0 тис. адмінпослуг.

У червні 2019 року зафіксовано 20,3 тис. таких звернень. Найбільша кількість з них надійшла в ЦОПи Маріупольського управління ГУ ДФС у Донецькій області – 2,3 тис. звернень, ЦОП Мар'їнського управління – 2,2 тис., ЦОП Краматорського управління – 1,8 тис. звернень.

Найбільш запитуваною протягом червня поточного року була послуга з видачі картки платника податків про реєстраційний номер облікової картки платника податків (8,1 тис. звернень). Друге та третє місця за популярністю посіли послуги з видачі відомостей про суми/джерела виплачених доходів і утриманих податків та з надання витягів з реєстру платників єдиного податку  – 5,2 тис. та 1,3 тис. звернень відповідно.

Також у червні поточного року зареєстровано 1049 книг обліку розрахункових операцій та 802 книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, зареєстровано 797 платників єдиного податку та інше. 

Крім того, у червні 2019 року видано 625 ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та 435 ліцензій на роздрібну торгівлю тютюновими виробами. Анульовано 56 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і 53 ліцензій на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами за заявами суб’єктів господарювання.

 

Від ліцензування пального бюджет Донеччини вже отримав

більше 900 тис. гривень

 

З початку 2019 року майже 26 млн грн надійшло від ліцензування на право торгівлі підакцизними товарами, з них за рахунок нової статті доходу – ліцензування виробництва, торгівлі та зберігання пального – до бюджету Донеччини надійшло 936,7 тис. гривень.

Станом на 01.07.2019 у Донецькій області діє 8620 ліцензій на право здійснення торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним, а також на виробництво та зберігання пального. Упродовж шести місяців поточного року суб’єкти господарювання Донеччини отримали 2666 ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та 2094 ліцензій – на роздрібну торгівлю тютюновими виробами. За оперативними даними з початку липня вже видано 205 ліцензій на роздрібну торгівлю пальним та 12 – за зберігання пального.

В той же час, за несвоєчасну сплату чергового платежу з початку року призупинено дію 401 ліцензії та анульовано 887 ліцензій. Крім того, за продаж алкоголю та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, анульовано 24 ліцензії. До недобросовісних підприємців, які продавали алкоголь та тютюн неповнолітнім, застосовано фінансові санкції на загальну суму 809 тис. гривень.

Курортний сезон вже у самому розпалі, тому податкова служба Донецької області нагадує суб’єктам господарювання, що безліцензійна діяльність веде до чималих штрафів. Крім того, за легковажне ставлення до заборони продажу алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім у такого підприємця водночас анулюється і ліцензія на продаж алкогольних та тютюнових виробів.

 

Бізнес-спільнота Донеччини сплатила 1,4 мільярда гривень ПДВ

 

За І півріччя 2019 року від платників Донецького регіону до державного бюджету надійшло 1 мільярд 435 мільйонів гривень податку на додану вартість.

Порівняно з минулим роком бізнес Донеччини суттєво збільшив відрахування ПДВ – додаткові надходження склали більше 333 мільйонів гривень.

Всього у регіоні станом на 01.07.2019 зареєстровано 5892 платника ПДВ - юридичних осіб та 532 суб'єкта підприємництва - фізичних осіб.

Левову частину, а це майже 34 відсотка, із загальної суми ПДВ сплатили компанії і підприємці м. Маріуполя – 486,6 мільйонів гривень. Друге та третє місце посіла бізнес-спільнота міст Краматорська та Покровська – 230,1 мільйонів грн та 156,3 мільйонів грн відповідно.

 

Податковою службою з боржників Донеччини стягнуто до бюджету борг у розмірі 139,4 млн гривень

 

Головним управлінням ДФС у Донецькій області продовжується робота з застосування комплексного підходу у стягнення податкового боргу. Так, протягом першого півріччя поточного року до бюджетів усіх рівнів стягнуто 139,4 млн гривень.

Податківці застосовують увесь комплекс заходів з погашення податкового боргу, передбаченого Податковим кодексом України. За січень-червень 2019 року з метою забезпечення податкового боргу проведено опис майна боржників у податкову заставу на загальну суму 84,7 млн гривень. Від реалізації майна, що перебуває у податковій заставі, до бюджету надійшло 3,3 млн гривень. Завдяки спільній роботі податкової та виконавчої служб стягнуто податкового боргу за виконавчими документами у розмірі 0,4 млн гривень.

Крім того, здійснюються заходи з погашення податкової заборгованості шляхом стягнення грошових коштів з банківських рахунків обслуговуючих банків платника. За результатами цих заходів за два квартали поточного року до бюджету спрямовано 17,1 млн гривень.

Особлива увага приділяється погашенню заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування – за 2019 рік погашено заборгованості у розмірі 185,8 млн гривень.

Нагадуємо, що відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, інформацію про наявність податкового боргу можливо отримати в Електронному кабінеті на офіційному веб-порталі ДФС.

 

Податкова Донеччини:

 фіскальний чек перевіряйте та проблем не майте!

 

Сьогодні внаслідок махінацій недобросовісних платників бюджет зазнає значних втрат. У  сфері готівкових операцій найчастіше для мінімізації сплати податків суб’єкти господарювання здійснюють продаж необлікованого товару, не застосовують касові апарати та, відповідно, не видають чеки.

Податкова Донецької області контролює проведення готівкових операцій здійснюючи документальні та фактичні перевірки.

Так, за перше півріччя поточного року  співробітниками підрозділу управління аудиту ГУ ДФС у Донецькій області проведено 144 фактичні перевірки з означених питань, за результатами яких донараховано штрафних санкцій на суму 2,1 млн гривень.

Перевірити несумлінних продавців можуть і самі громадяни. Для цього на сайті ДФС України запроваджено електронний сервіс «Пошук фіскального чека», який функціонує у відкритій частині Електронного кабінету за наступним посиланням cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check. За його допомогою покупці товарів (споживачі послуг) можуть перевірити достовірність отриманого фіскального чеку та встановити факт його наявності (відсутності) в базі даних ДФС.

Згідно з чинним законодавством чек - це фактично договір купівлі-продажу між покупцем і продавцем. І якщо людина купила неякісний товар, то й повертати його необхідно з фіскальним чеком. У разі ж підтвердження недостовірності отриманого фіскального чеку, при спілкуванні з несумлінним продавцем може виникнути серйозна проблема.

Наприклад, є чеки, на яких внизу написано «недійсний чек», «нефіскальний чек», «навчальний режим». Проте перевірити оригінальність документа можна і відразу після його отримання на руки біля каси. Чек має містити найменування придбаного товару, його кількість, вартість за одиницю, підсумок, дату і місце покупки, заводський та фіскальний номери касового апарату, який друкував чек, а також графічний символ – логотип виробника реєстратора розрахункових операцій. Якщо хоча б одна позиція з перелічених відсутня, то до документу слід придивитись уважніше. Продавець зобов’язаний розтлумачити вам усі незрозумілі символи у чеку – не вагайтесь звертатися за допомогою.

Слід відзначити, що законодавством не передбачено великі штрафні санкції за незастосування РРО, таким чином, якщо покупець не вимагатимете дійсний розрахунковий документ, продавець його може не надати, а зекономити на відрахуваннях податків та соціальних зборів.

ГУ ДФС у Донецькій області закликає громадян бути максимально пильними та вимогливими, купуючи товари в магазинах. Вимагаючи фіскальний чек встановленої форми, покупець має змогу впорядкувати свої витрати, захищаючи себе, при цьому стимулює продавця сплатити належні суми податків та працювати у правовому полі.

 

713 мільйонів гривень - внесок до бюджету платників Мар’їнського управління

За січень-липень 2019 року від платників податків Мар’їнського управління Головного управління ДФС у Донецькій області до зведеного бюджету країни надійшло понад 713 мільйонів гривень, що на 96 мільйонів або на 15,6 відсотків перевищує показники за січень - липень 2018 року. Зокрема у липні поточного року до зведеного бюджету надійшло 89 мільйонів гривень.

Основну частку, майже 58,8 % від загального збору зведеного бюджету займають надходження до місцевих бюджетів. У січні-липні до місцевих бюджетів регіону сплачено майже 420 мільйонів гривень що на 20,3 % або на 73 мільйони гривень більше ніж торік.

До державного бюджету з початку року бізнес спрямував понад 293 мільйони гривень. Протягом січня - липня 2019 року основними бюджетоформуючими податками та зборами традиційно залишаються:

- екологічний податок – 97,2 мільйона гривень;

- податок на додану вартість – 79,1 мільйон гривень;

- податок на доходи фізичних осіб – 72,4 мільйона гривень;

- військовий збір – 21,3 мільйона гривень.

Безперечними лідерами в наповненні бюджетів залишаються платники Мар’їнського району. Ними за січень-липень 2019 року до зведеного бюджету країни спрямовано майже 477 мільйонів гривень.

У Мар’їнському управлінні Головному управлінні ДФС у Донецькій області звертають увагу платників на необхідність своєчасного та в повному обсязі виконання своїх зобов’язань зі сплати податків і зборів, адже ці кошти, в першу чергу, йдуть на реалізацію соціально важливих проектів та економічний розвиток країни.

 

З початку року платники Мар’їнського управління сплатили 195,6 мільйонів гривень екоподатку

Впродовж січня-липня 2019 року за забруднення навколишнього середовища господарники Мар’їнського управління перерахували до бюджету 195,6 мільйонів гривень екологічного податку. Близько 50 відсотків або 97,2 мільйонів гривень зараховано до державного бюджету. Решту, що склала 98,4 мільйонів гривень – до місцевого бюджету.

Нагадаємо, екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист оточуючого середовища, мінімізацію негативного впливу на нього господарської діяльності та раціональне використання природних ресурсів.

Базовий податковий (звітний) період для платників екологічного податку дорівнює календарному кварталу.

Платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації/

Якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов'язаний подавати податкові декларації.

На 34,1 млн грн поповнили місцеві бюджети платники єдиного податку

За підсумками січня - липня 2019 року платники єдиного податку території обслуговування Мар’їнського управління Головного управління ДФС у Донецькій області поповнили місцеві скарбниці на 34,1 млн грн, що на 15,5 % перевищує надходження відповідного періоду минулого року.

У переважній більшості спрощену систему оподаткування використовують фізичні особи-підприємці. З початку року вони спрямували до місцевих бюджетів 16,2 млн гривень. Порівняно з січнем-липнем минулого року сплата податку зросла  на 3,4 млн. гривень.

Майже на одному рівні з підприємцями забезпечили надходження єдиного податку сільгосппідприємства – платники єдиного податку четвертої групи, сплативши майже  15,4 млн гривень. Порівняно з січнем – липнем 2018 року сплата податку сільгосппідприємствами зросла на 6,3% або на 0,9 млн гривень.

Натомість юридичні особи - платники єдиного податку третьої групи спрямували до місцевих бюджетів 2,5 млн гривень єдиного податку, що на 14,3 % перевищує показники 2018 року.

Загалом на спрощеній системі оподаткування перебуває 2249 фізичних осіб-підприємців,  165 суб’єктів господарювання – юридичних осіб платників єдиного податку третьої групи та 123 - платника єдиного податку четвертої групи.

 

Надходження до місцевих бюджетів акцизного податку від платників Мар’їнського управління перевищили 4 мільйонний  рубіж

У січні-липні поточного року суб'єкти господарювання, які торгують уроздріб підакцизними товарами, сплатили до місцевих бюджетів Мар’їнського, Великоновосілківського районів та м.Вугледар 4323,4 тисяч гривень акцизного податку. Це на 478,2 тисяч або на 12,4 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Завдяки надходженням акцизного податку з продажу місцеві громади отримали додатковий та стабільний ресурс наповнення бюджетів. Приміром, до місцевих бюджетів Мар’їнського району надійшло майже 3022,2 тисяч гривень, Великоновосілківського  району – 475,9 тисяч, до бюджету міста Вугледар – 825,3 тисячі гривень податку.

Для торгівлі підакцизними товарами суб'єктам господарювання необхідно мати відповідні ліцензії. Таких з початку року в регіоні налічується 665 одиниць. Від ліцензування права на здійснення реалізації алкогольної і тютюнової продукції до місцевих бюджетів надійшло 891,1 тисяча гривень, що майже на 36,5 тисяч  більше аналогічного періоду минулого року. Лише у липні 2019 року видано 135 ліцензій, з яких 76 – на торгівлю алкогольними напоями та 59 – на право продажу тютюнових виробів. Крім цього, продовжено термін дії 13 ліцензій,  анульовано 2 ліцензії.

Мар’їнське управління Головного управління ДФС у Донецькій нагадує законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набрали чинності з 1 липня 2019 року.

На 01.08.2019 року суб'єкти господарювання вже отримали 1 ліцензію на право зберігання пального та 7 ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним. До державного бюджету за ліцензії на право роздрібної торгівлі та зберігання пального надійшло 85,2 тисяч гривень.