Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район

Інформаційні повідомлення з питань діяльності, підготовлені фахівцями органів ДФС від 24.07.2019

Офіційне працевлаштування – гарантія захисту соціальних інтересів громадян

Легалізація трудових відносин та заробітної плати – є одним з ключових напрямків роботи фіскальної служби. Адже нелегальна заробітна плата послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до місцевих бюджетів та державних соціальних фондів. Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес - середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції.

Головне управління ДФС у Донецькій області звертає увагу на негативні наслідки нелегальної праці й для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, – права на відпустку, страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності (у тому числі на час вагітності та пологів). Громадяни також втрачають право на пенсійне забезпечення та можливість отримання державної допомоги у разі втрати роботи. Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників.

Роботодавці, використовуючи не задекларовану працю, грубо порушують трудове законодавство. Ухилення від сплати податків шляхом використання нелегальної найманої праці, підлягає фінансовій, адміністративній та  кримінальній відповідальності. Штраф за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору складає 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (частина 2 статті 265  Кодексу законів про працю України).

Головне управління ДФС у Донецькій області вкотре наголошує про неухильне дотримання роботодавцями законодавства про працю, недопустимість оплати праці «у конвертах», використання праці неоформлених найманих працівників.

За І півріччя 2019 року легалізовано працю

майже 14 тис. мешканців Донеччини

Неофіційна заробітна плата – це тягар сучасності, який, перш за все, лягає на плечі найманого працівника. Так, отримуючи заробітну плату "у конверті", робітник виявляється абсолютно незахищеним перед роботодавцем. Усна домовленість про розмір грошової винагороди не закріплена юридично, а отже роботодавець сам вправі вирішувати, скільки та коли платити за отриману послугу чи виконану роботу. Відповідно, найманий робітник не має ніяких гарантій та доказів у підтвердженні дійсного розміру заробітної плати та стажу роботи.

Саме тому, дбаючи про майбутнє громадян, їх соціальний захист та розвиток регіону за рахунок наповнення місцевих бюджетів, податкова служба Донецької області продовжує проводити комплекс заходів, спрямованих на легалізацію трудових відносин.

Протягом шести місяців 2019 року за результатами роботи відомства вже легалізовано працю 13,8 тис. найманих працівників, за рахунок чого до бюджету додатково надійшло 13,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 1,2 млн грн військового збору.

Не припиняється робота податківців і з підприємствами регіону щодо  підвищення заробітної плати. На даний час 1 028 підприємств вже підвищили рівень заробітної плати вище за мінімальну, за рахунок чого бюджет отримав 2,9 млн грн податків та зборів.

Шановні громадяни! Головне управління ДФС у Донецькій області продовжує наголошувати: легалізація найманої праці – це свідоме відношення до свого майбутнього!

Результати роботи щодо виявлення та припинення корупційних проявів в органах податкової служби Донеччини за І півріччя 2019 року

Сьогодні забезпечення дієвих заходів із запобігання, попередження та профілактики службових правопорушень є найважливішим та пріоритетним напрямком діяльності всіх підрозділів ДФС у Донецькій області. Основна робота у цьому напрямку проводиться спеціалізованим підрозділом – відділом з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДФС у Донецькій області. Так, впродовж січня-червня поточного року ним проведено 128 профілактичних заходів (лекції, індивідуальні консультації, заняття) в структурних підрозділах податкової служби Донеччини з метою запобігання корупційних дій та порушень законодавства України у сфері службової діяльності.

Робота співробітників цього відділу не обмежується виключно саме  профілактичними та роз’яснювальними заходами. Важливим напрямком роботи залишається проведення заходів з викриття причетності працівників до корупційних діянь. Так, протягом 2019 року підрозділом проведено 2 службові перевірки за фактами причетності працівників відомства до вчинення корупційних правопорушень, встановлено 3 факти ненадання повідомлення та 1 факт несвоєчасного надання повідомлення до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) про суттєві зміни у майновому стані колишніх працівників ГУ ДФС у Донецькій області, про що надіслані повідомлення до Національної поліції, встановлено 35 фактів порушення фінансового контролю щодо подання декларацій перед звільненням працівників ДФС з 53 випадків, про що поінформовано НАЗК.

За звітний період розглянуто 3 звернення громадян, що надійшли на  антикорупційний сервіс «Пульс» за податковим напрямком, інформацію щодо  неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби Донеччини не підтверджено.

Майже 6 млрд гривень податку на доходи фізичних осіб

поповнили зведений бюджет Донеччини

За шість місяців 2019 року спрямована платниками Донеччини до зведеного бюджету країни сума податку на доходи фізичних осіб склала 5,9 млрд гривень. В порівнянні з минулорічними показниками надходження від сплати зазначеного податку збільшились на 1,2 млрд гривень.

Більше 25% сплаченого податку на доходи фізичних осіб, а саме – майже 1,5 млрд гривень, спрямовано до державного бюджету країни, лише у червні цей показник склав 282,7 млн гривень.

Відповідно 75% від загальної суми надходжень, або 4,4 млрд грн залишились в розпорядженні місцевих бюджетів області, і це значна підтримка у фінансуванні місцевих громад для розвитку та благоустрою регіону.

Податок на доходи фізичних осіб безпосередньо залежить від розміру заробітної плати, яку офіційно отримують працевлаштовані працівники. Тому фахівцями податкової служби Донеччини постійно проводиться робота з питань легалізації трудових відносин та комплекс контрольно-перевірочних заходів з метою збереження державних соціальних гарантій для громадян.

Шановні роботодавці! Тільки свідоме розуміння та відповідальне ставлення до найманих працівників щодо дотримання прозорої заробітної плати забезпечує прогрес у цьому важливому економіко-соціальному напряму. Власне, це розуміння повинно стати ведучим трендом діяльності будь-якого бізнесу.

Митники Донеччини передали до наукових фондів Святогірського державного історико-архітектурного заповідника культурні цінності

Нещодавно представники Донецької митниці ДФС передали до Комунального закладу «Адміністрація Державного історико-архітектурного заповідника у м. Святогірську» декілька  вилучених предметів, що мають історичну цінність.

На підставі рішення експертно-фондової ради з питань безоплатної передачі вилучених або конфіскованих цінностей основний фонд заповідника поповнився монетою та антикварною книгою.

Мідна монета номіналом «Пять копеек» 1763 року та Біблія 1915 року видання після проведення необхідних реставраційних робіт долучиться до експозиції історичного музею - заповідника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Понад пів мільярда гривень перерахували митники Донеччини

до держбюджету у червні 2019 року

У червні від митників Донеччини до казни держави надійшло близько 543 млн гривень. 

Разом з цим, протягом першого півріччя 2019 року Донецькою     митницею ДФС у держбюджет перераховано понад 3,2 млрд гривень. В розрізі основних податків найбільше надходжень отримано від адміністрування ПДВ, що складає більше 94% від загальної суми митних надходжень, або 3 млрд гривень. Ввізне мито дорівнює майже 163 млн гривень. Обсяг  акцизного податку, сплаченого суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності при здійсненні митного оформлення підакцизних товарів, становить близько 15 млн гривень.                                  

Номенклатура бюджетоутворюючих товарів є практично незмінною та базується на переліку сировинних товарів, які імпортують для власних виробничих потреб найбільші підприємства – виробники регіону. Основним серед них є кам’яне вугілля - 43% від загальної суми митних платежів, сплачених до держбюджету, або понад 1,4 млрд гривень. Також до п’ятірки лідерів входять:

  • промислове обладнання та транспорт – 17,5% від загальної суми митних платежів, сплачених до держбюджету, або майже 570 млн грн;
  • феросплави – 7,6%, або понад 246 млн грн;
  • вогнетривкі матеріали та вироби – 5,3%, або 172 млн грн;
  • вапняк – 4,9%, що складає більше 158 млн гривень.

Лібералізація митних формальностей при експорті товарів українського походження до європейської спільноти, імплементованих Угодою про асоціацію між Україною та ЄС, передбачає пільгове оподаткування товарів, що ввозяться до Єврозони. Такі пільги застосовуються при наявності у українського експортера документів про походження товарів, передбачених Угодою, одним з яких є сертифікат з перевезення товару форми EUR.1, що видається митними органами України. Впродовж січня – червня 2019 року в Донецькій митниці ДФС видано 1 306 таких сертифікатів. Найбільша їх кількість видана на товари, які експортовані до наступних країн ЄС: Польща, Румунія, Німеччина, Італія, Словенія та Болгарія.

Донеччина: надходження до державного бюджету перевалили

за п’ятимільярдний рубіж

За результатами роботи протягом першого півріччя 2019 року фахівцями податкової служби Донецької області забезпечено надходження до Державного бюджету України у сумі більше 5,1 млрд гривень, у тому числі у червні 2019 року до державного бюджету надійшло 606,2 млн гривень.

За територіальною приналежністю найбільші надходження до державного бюджету належать м. Маріуполю, а саме, більше 1,3 млрд грн, або майже 26% від усіх надходжень по області, та м. Покровську – 0,6 млрд грн, або 12 відсотків.

Лідерами серед основних джерел формування державного бюджету на Донеччині залишаються:

- податок на доходи фізичних осіб – 1,5 млрд грн (29,1%);

- податок на прибуток підприємств –1,4 млрд грн (27%);

- податок на додану вартість – 1,4 млрд грн (27%).

Запорукою стабільних надходжень податкових платежів та зборів  залишається злагоджена та конструктивна робота спеціалістів податкових органів Донецької області, а також усвідомлення бізнесом важливості своєчасної сплати всіх належних платежів.

Внесок платників Мар’їнського управління до бюджету –624 мільйона гривень

У  січні – червні 2019 року до зведеного бюджету від платників Мар’їнського управління Головного управління ДФС у Донецькій області надійшло 624 мільйона гривень. Це на 87 мільйонів гривень, або на 16,3 відс. більше, ніж у І півріччі 2018 року. До державного бюджету надходження склали 266 мільйонів гривень, що на 24 мільйона гривень або на 9,7 відс перевищує відповідний показник минулого року. До місцевих бюджетів - 358 мільйонів гривень, що майже на 64 мільйона гривень або 21,7 відс. більше, ніж у І півріччі минулого року.

У розрізі основних платежів у січні – червні 2019 року приріст до січня – червня 2018 року забезпечено з екологічного податку – на 34,5 відс. або на 50 мільйонів гривень, з податку на доходи фізичних осіб – на 21,1 відс. або на 41 мільйон.

Лідируючі позиції у забезпечені надходжень до зведеного бюджету займає податок на доходи фізичних осіб . Його часка у загальній сумі надходжень - 37,9 відсотків, що становить майже 237 мільйонів гривень.

До місцевих бюджетів від платників Мар’їнського управління надійшло 227 тисяч гривень податку на нерухоме майно

Мар’їнське управління ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє.

За оперативними даними до місцевих бюджетів (станом на 01.07.2019) надійшло 227 тисяч гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з фізичних осіб. Це на 175 тисяч гривень більше показника 2018 року (52 тисячі гривень).

Сформовано 2238 податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для 1855 фізичних осіб – власників такої нерухомості.

До сплати визначено податку на загальну суму 595,2 тисяч гривень, що на 276,1тисячу гривень або 86,5 відсотків більше ніж у 2018 році ( 319,1 тисяч гривень).

Нагадуємо, що обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

 Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Податок нараховується на загальну площу об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад.

При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовується ставка податку, становлять:

для квартири/квартир незалежно від їх кількості – 60 кв. метрів;

для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – 120 кв. метрів;

для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – 180 кв. метрів.

Водночас варто зазначити, що за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку), сума податку збільшується на 25 000 грн на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку) (підпункт «ґ» підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України).

Нагадуємо, що  фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення.