Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район

ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Великоновосілківській райдержадміністрації за 2018 рік

З метою виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в райдержадміністрації проведено роботу щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених у зверненнях питань.

Так, за  2018 рік  від мешканців району до райдержадміністрації  надійшло  654 звернення громадян,  з них 435 письмових  (з яких безпосередньо до райдержадміністрації надійшло 39 звернень, через органи влади вищого рівня до райдержадміністрації надійшло 22  звернення, через урядову «гарячу лінію»  374 звернення) та  219 усних.

Протягом звітного періоду надійшло 6 колективних звернень громадян, або 0,9 % від загальної кількості  (з яких безпосередньо до райдержадміністрації надійшло 4 звернення,   через органи влади вищого рівня до райдержадміністрації надійшло 2 звернення).

Керівництвом райдержадміністрації з початку поточного року контролювалось 95,9 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. Позитивно вирішено 22,5% (147) від загальної кількості контрольних звернень (627), надані роз’яснення на  73,4 % (480) звернень. Разом  з тим, 25 звернень,          або 3,8 % від загальної кількості відповідно до повноважень направлено на розгляд за належністю до відповідних органів, 2 звернення або 0,3 % повернуто авторам відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян».

За звітний період до райдержадміністрації з надання безоплатної первинної правової допомоги звернулося 49 громадян.

Відповідно до вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ)  розпорядженням голови райдержадміністрації від 27.12.2017 року  № 324 «Про затвердження графіків особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги та особистого, виїзного прийомів громадян, чергування на «Прямій лінії» керівництвом райдержадміністрації на 2018 рік»  затверджено графіки особистих, спільних та виїзних прийомів громадян, телефонного зв’язку з населенням «Пряма лінія» керівництва райдержадміністрації, графік особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції райдержадміністрації.

За звітний період керівництвом райдержадміністрації проведено  136 особистих,   спільних  та   виїзних   прийомів громадян.

Особлива увага приділяється розгляду звернень пільгових категорій громадян, які розглядалися в першочерговому порядку. За відповідний період до райдержадміністрації надійшло звернень від інвалідів I,II,III груп – 35, ветеранів праці – 5, дітей війни – 13, інвалідів Великої Вітчизняної війни – 1, учасників бойових дій – 6,  багатодітних сімей – 37, одиноких матерів – 36.

У  громадській  приймальні райдержадміністрації щоденно в робочі дні працював «Телефон довіри». Проведено  20  «Прямих ліній» телефонного зв’язку з населенням.

Основні питання, які порушували громадяни у своїх зверненнях:

соціального захисту населення -  385 питань (58,9%) від загальної кількості питань, (призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, допомоги на дітей одиноким матерям,  соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю);

аграрної політики і земельних відносин - 51 питання (7,8%) від загальної кількості питань, (виділення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, використання земельних ділянок за призначенням,  сплати земельного податку, виплати дотації на утримання молодняку ВРХ);

комунального господарства – 47 питань (7,2%) від загальної кількості питань,  (стосувались ремонту доріг, послуг з водопостачання, вуличного освітлення);

охорони здоров'я -  35 питань (5,4%) від загальної кількості питань, (проведення   МРТ - обстеження, амбулаторного  гемодіалізу, забезпечення ліками в рамках програми «Доступні ліки», надання фінансової допомоги для придбання слухових апаратів).

З метою скорочення надходження повторних, колективних, неодноразових звернень мешканців району та звернень до органів влади вищого рівня, та проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян проведено  стажування  відповідальними за роботу із зверненнями громадян з виконкомами сільських рад, 19 нарад, 1 семінар.

У суспільно-політичній газеті Великоновосілківського району «Сільський край» та на веб-сайті Великоновосілківської райдержадміністрації оприлюднюються графіки особистих, спільних та  виїзних прийомів громадян  керівництвом райдержадміністрації, графік особистого прийому осіб, які потребують безоплатної правової допомоги з питань, що належать до компетенції райдержадміністрації, публікуються оголошення про проведення телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія», функціонування «Телефону довіри»  райдержадміністрації, висвітлюються результати проведеної роботи зі зверненнями громадян.

17 січня  2018 року проведено засідання колегії Великоновосілківської райдержадміністрації, де розглядалося питання «Про забезпечення вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування за 2017 рік».

18 липня 2018 року проведено засідання колегії Великоновосілківської райдержадміністрації, де розглядалося питання «Про забезпечення вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування за І півріччя  2018 року».

У 2018 році проведено «День громади» в Зеленопільській,   Старомайорській,  Іскрівській, Старомлинівській, Шахтарській та Євгенівській сільських радах, де було проведено прийом громадян з метою вирішення актуальних проблем.   

У громадській приймальні райдержадміністрації згідно графіку облдержадміністрації проводилися виїзні прийоми Мицика Володимира Петровича -  директора Департаменту сім’ї, молоді та спорту  Донецької обласної державної адміністрації, Узуна Юрія Геннадійовича -  директора Департаменту охорони здоров’я  Донецької обласної державної адміністрації,  Колесника Володимира Вікторовича – заступника  директора Департаменту охорони здоров’я Донецької обласної державної адміністрації.

З метою здійснення оперативного аналізу за кількістю звернень до органів влади вищого рівня, колективних звернень, контролю за дотриманням термінів виконання звернень, за звітний період проведено 12 засідань  постійно діючої комісії при райдержадміністрації з питань розгляду звернень громадян.  На засіданнях комісії розглядались доручення, що надійшли з облдержадміністрації та доручення голови райдержадміністрації, основні проблемні питання, що порушували громадяни у своїх зверненнях, аналізувалися причини надходження звернень до органів влади вищого рівня, урядової «гарячої лінії», якість підготовки і прийняття рішень з проблемних питань соціально-економічного життя.

На засіданнях вищезазначеної комісії заслухані особисті звіти відповідних  керівників структурних підрозділів райдержадміністрації та виконкомів сільських рад про стан роботи зі зверненнями громадян та результати вжитих заходів, проаналізовані звернення громадян від найменш соціально незахищених категорій громадян

За  звітний період 2018  року здійснено 12  моніторингів  рівня організації роботи,  дотримання законодавства та діловодства за зверненнями громадян у  сільських радах, селищній раді, та КП «Великоновосілківський комунхоз».

Результати даного моніторингу розглядаються на засіданні постійно діючої комісії при райдержадміністрації з питань розгляду звернень громадян.

          З метою підвищення якості робіт, що виконуються по зверненнях громадян в райдержадміністрації проводяться «Дні контролю». За звітний період проведено 12  «Днів контролю».

 Протягом 2018 року  здійснено 36 виїздів «Мобільного соціального офісу»,  прийнято 448 громадян.  Всі громадяни отримали необхідні роз’яснення та консультації, в тому числі 144 громадянам були призначені різні види соціальної допомоги.

У 2018 році функціонувала благодійна акція «Милосердя», завдяки якій громадяни змогли отримати матеріальну допомогу на лікування.

Робота зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності райдержадміністрації, а об’єднання зусиль райдержадміністрації,  виконкомів сільських рад, підприємств, організацій і установ району дозволяють вирішувати порушені жителями району питання, надавати допомогу малозабезпеченим верствам населення.