Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район,
смт Велика Новосілка, вулиця Центральна, 34
телефон:(06243)21-3-34, факс:(06243)21-7-66, e-mail:vns.a@dn.gov.ua

Мар’їнська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області щодо роботи інспекції та роз’яснення податкового законодавства

Переглядів: 241

На Донеччині єдиного податку сплачено вже більше півмільярда гривень

Єдиний податок від малого підприємництва належить до тих податкових платежів, надходження якого стабільно і суттєво поповнюють місцевий бюджет та забезпечують життєдіяльність територіальних громад.

Суб’єкти господарювання Донеччини, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, за січень-серпень 2018 року сплатили до місцевих бюджетів області 523,5 млн грн єдиного податку, що на 20% перевищує минулорічні показники. За рахунок такого приросту місцеві громади отримали на 87,1 млн. грн більше, ніж у січні-серпні 2017 року.

На сьогодні саме фізичні особи-підприємці є лідерами зі сплати єдиного податку – ними сплачено до місцевих бюджетів 347,2 млн гривень.

Натомість юридичними особами - платниками єдиного податку перераховано до місцевої казни 176,3 млн грн, у тому числі більше половини надійшло від сільгоспвиробників області - 100,7 млн гривень.

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує, що з 02 липня 2018 року почали діяти нові бюджетні рахунки для сплати податків і зборів до бюджетів всіх рівнів, та акцентує особливу увагу, що з 11 вересня 2018 року зарахування платежів буде здійснюватися виключно на нові рахунки - за старими реквізитами платежі будуть надходити як нез’ясовані. З оновленими рахунками можливо ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Донецькій області у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням http://dn.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

Зовнішньоторговельний обіг Донецької митниці ДФС склав майже 3,5 млрд доларів США

Протягом січня – серпня 2018 року в зоні діяльності Донецької митниці ДФС здійснено оформлень зовнішньоторговельних операцій 679 осіб, що на 14% більше відповідного періоду 2017 року.

Крім того, за результатами роботи восьми місяців поточного року  зовнішньоторговельний обіг в зоні діяльності Донецької митниці ДФС у порівнянні з торічними показниками збільшився на 16% та склав майже 3,5 млрд доларів США. При цьому, імпортовано товарів на 880 млн дол. США, експортовано - практично на 2,6 млрд доларів США. Сальдо зовнішньоторговельного балансу залишається позитивним та становить більше 1,7 млрд доларів США.

До того ж, протягом січня-серпня 2018 року Донецькою митницею ДФС оформлено більше 36 тис. митних декларацій, з них 99,2% в електронному вигляді. Порівняно із аналогічним періодом 2017 року кількість оформлень збільшилась на 9% або більше, ніж на 3 тис. митних декларацій. Слід також відмітити, що статистичні дані Донецької митниці ДФС свідчать про те, що процес застосування принципу «єдиного вікна» при електронному декларуванні товарів знаходиться в постійній позитивній динаміці. Так, протягом серпня поточного року, при здійсненні експортних оформлень цей принцип застосовувався в більш, ніж 78% митних оформлень, а при імпорті показник досяг майже 98%. Загалом, середній серпневий показник митних оформлень із застосуванням принципу «єдиного вікна» склав більше 85% від всіх оформлень, що здійснені в митниці.

Від власників та орендарів земель Донеччини надійшло більше 613 мільйонів гривень

За вісім місяців 2018 року місцеві бюджети Донецької області отримали 613,3 млн гривень плати за землю, що на 21 млн гривень більше, ніж у минулому році.

Переважну частину надходжень отримано від юридичних осіб, які перерахували 493,6 млн грн земельного податку та орендної плати за землі державної та комунальної власності. В свою чергу, фізичні особи перерахували 119,7 млн гривень.

У формуванні місцевих бюджетів за показником найбільших надходжень плата за землю у 2018 році посідає друге місце, поступившись податку на доходи фізичних осіб. За результатами січня-серпня поточного року загальна питома вага плати за землю у надходженнях місцевих бюджетів складає 8,6 відсотків.

За територіальною приналежністю найбільші надходження податку за землю сплачено за землі м. Маріуполя – 153,5 млн грн, землекористувачі Добропільського району поповнили бюджет на 71 млн грн, а м. Краматорськ - на 66 млн гривень.

Фіскальна служба Донеччини нагадує, що плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

Застосування пільги з військового збору

З 28 серпня 2018 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2018р. № 650, якою внесено зміни до Порядку підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором, затвердженого власною постановою від 30.12.2015 р. № 1161.

Змінами врегульовано порядок підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об'єднаних сил, з метою застосування таким особам пільги з оподаткування військовим збором.

Зазначені зміни підготовлено на виконання положень Податкового кодексу, згідно з якими тимчасово, на період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення зазначених осіб на період їх безпосередньої участі в операції Об'єднаних сил.

У серпні 2018 року органами фіскальної служби Донеччини надано понад 19,4 тисяч адміністративних послуг

У січні-серпні 2018 року зафіксовано майже 176,2 тис звернень представників бізнесу та громадян до органів фіскальної служби Донецької області за отриманням адміністративних послуг.

Фахівцями центрів обслуговування платників у серпні поточного року надано 19414 адміністративних послуг, що на 4,9% більше, ніж у серпні 2017 року. Відмовлено в наданні 68 адміністративних послуг, оскільки  суб’єктами звернень не були дотримані відповідні умови для отримання адміністративних послуг.

Як і раніше, найбільш популярною у серпні п.р. залишається адміністративна послуга з видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (далі – ДРФО) – видано 10121 таку картку, що становить 52,1% від загальної кількості наданих адмінпослуг.

Також запитуваними адміністративними послугами у звітному місяці були  видача відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 3448 (17,8%), реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 1105 (5,7%), надання витягів з реєстру платників єдиного податку – 1047 (5,4%), реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 840 (4,3%), реєстрацію платника єдиного податку – 758 (3,9%) та інше.  

Головним управлінням ДФС у Донецькій області видано 551 ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами (296 і 255 ліцензій відповідно), анульовано 149 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами за заявами суб’єктів господарювання (96 і 53 ліцензій відповідно).

У січні – серпні до ГУ ДФС у Донецькій області надійшло 117 запитів на публічну інформацію

Протягом січня-серпня 2018 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області та його територіальними управліннями отримано та забезпечено своєчасне надання відповідей на 117 запитів на отримання публічної інформації.

Зокрема у серпні 2018 року надійшло 18 запитів на отримання публічної інформації. За змістом запити стосувались інформації щодо розрахунків з бюджетом та щодо діяльності підприємств.

За результатами розгляду інформацію надано на 8 запитів, направлено до іншого розпорядника інформації 3 запити, відмовлено у наданні інформації на 7 запитів у зв’язку з тим, що запитувана інформація не відповідала визначенню публічної інформації згідно з законодавством, а стосувалась надання роз’яснень.

Усі відповіді надані у строки, визначені статтею 20 Закону України від 13 січня 2011 року №2939-VI «Про доступ до публічної інформації». Скарги на дії працівників фіскальної служби області стосовно порушень законодавства щодо організації доступу до публічної інформації не зареєстровані.

Користувачі корисних копалин Донеччини спрямували до зведеного бюджету більше 344 мільйонів гривень

Протягом восьми місяців 2018 року платники рентних платежів – надрокористувачі Донецької області спрямували до зведеного бюджету країни 344,4 млн грн, в тому числі до державного бюджету перераховано суму у розмірі 253,3 млн грн, до місцевих бюджетів надійшло 91,1 млн гривень. Поточні показники на 21,4%, або на 60,8 млн грн перевищують сплачену торік суму рентної плати за користування надрами.

Безперечним лідером з найбільшим показником надходжень рентних платежів є Покровський район, надрокористувачі якого спрямували до зведеного бюджету майже 121 млн гривень. Друге та третє місце з незначним відривом посіли Добропільський район та м. Бахмут – 63,8 млн грн та 56,5 млн грн відповідно.

Звертаємо увагу платників рентної плати за користування надрами, що унікальний природно-ресурсний потенціал Донеччини при його ефективному використанні є однією з найважливіших передумов стійкого розвитку регіону та якості життя, і тенденція до зростання надходжень рентних платежів сприятиме його збереженню та відновленню.

Донеччина: управлінням боротьби з відмиванням доходів виявлено 38 фінансових злочинів з ознаками кримінальних правопорушень

Головним управлінням ДФС у Донецькій області з метою недопущення використання коштів з бюджету поза правовим полем продовжуються вживатись заходи щодо виявлення, аналізу та організації проведення перевірок осіб, що можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом та руйнування схем, в яких використовуються сумнівні фінансові операції.

Так, в управлінні боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС у Донецькій області зазначають, що протягом восьми місяців поточного року за результатами дослідження діяльності суб’єктів господарювання Донеччини виявлено 38 фінансових злочинів з ознаками кримінальних правопорушень. При цьому майже 45% від усіх виявлених правопорушень - це порушення у сфері контролю за державними закупівлями.

На теперішній час за результатами розгляду зазначених матеріалів 5 з них було приєднано до кримінальних проваджень. Крім того, до Єдиного реєстру досудових розслідувань правоохоронними органами внесені відомості щодо 17 кримінальних правопорушень із загальною сумою завданих збитків понад 67 млн гривень.

Головне управління ДФС у Донецькій області закликає суб’єктів господарювання працювати виключно у правовому полі, поповнювати бюджет задля підвищення добробуту та підвищення фінансової спроможності держави.

 

Головне управління ДФС у Донецькій області доводить до відома суб’єктів господарювання, що з питань  переміщення товарних вантажів через контрольні пункти в`їзду-виїзду зони проведення ООС, що належать до компетенції органів Державної фіскальної служби України, можна звернутись з 9 до 18 години за телефонами «гарячої лінії»  0993683346  та 0507068055.

Про адміністрування екологічного податку

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує, що частиною п’ятою ст. 11 Закону України від 16 жовтня 1992 року № 2707-ХІІ «Про охорону атмосферного повітря» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 2707) передбачено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, суб’єкту господарювання, об’єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення (частина шоста ст. 11 Закону № 2707).

До першої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До другої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До третьої групи належать об’єкти, які не належать до першої і другої груп (частина сьома ст. 11 Закону № 2707).

Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон № 2245) внесені зміни до Податкового кодексу України (далі –  Кодекс).

Зокрема пунктами 39 – 43 розділу І Закону № 2245, які набрали чинності з 1 січня 2018 року, викладені у нових розмірах і порівняно з діючими у 2017 році збільшені на 11,2 відсотка ставки екологічного податку (далі – Податок), що визначені:

пунктами 243.1 –  243.4 статті 243 Кодексу, а саме: ставки Податку за викиди в атмосферне повітря окремих забруднюючих речовин

  • стаціонарними джерелами забруднення; ставки Податку за викиди в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення забруднюючих речовин (сполук), які не увійшли до пункту 243.1 цієї статті та на які встановлено клас небезпечності; ставки Податку для забруднюючих речовин (сполук), які не увійшли до пункту 243.1 цієї статті та на які не встановлено клас небезпечності (крім двоокису вуглецю), ставки Податку застосовуються залежно від установлених орієнтовно безпечних рівнів впливу таких речовин (сполук) в атмосферному повітрі населених пунктів; ставка Податку за викиди двоокису вуглецю;
  • пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 Кодексу – ставки Податку за скиди окремих забруднюючих речовин у водні об’єкти;
  • пунктами 246.1 і 246.2 статті 246 Кодексу – ставки податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах;
  • пунктом 247.1 статті 247 Кодексу – ставка Податку за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
  • пунктом 248.1 статті 248 Кодексу – ставки Податку за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Таким чином, збільшені ставки повинні застосовуватися платниками Податку при обрахуванні податкових зобов’язань за перелічені вище об’єкти оподаткування, що виникли з 1 січня 2018 року.

Статтею 250 Кодексу для Податку визначено базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу.

  Платники Податку перераховують суми Податку, що справляється за викиди, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України (із змінами внесеними Законом України від 07 грудня 2017 року № 2233-VIIІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»:

45 відсотків - до загального фонду державного бюджету (крім Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк) (далі – Податок, що справляється за утворення радіоактивних відходів);

  55 відсотків – до спеціального фонду місцевих бюджетів (крім податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів), у тому числі:

- до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, – 25 відсотків;

- обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим – 30 відсотків;

- бюджетів міст Києва та Севастополя – 55 відсотків.

Податок, що справляється за утворення радіоактивних відходів, на підставі статті 10 та пункту 6 статті 11 Закону України від 07 грудня 2017 року № 2246-VIIІ «Про Державний бюджет України на 2018 рік», зараховується по 50 відсотків до загального фонду державного бюджету та спеціального фонду державного бюджету. За рішенням платника податку сума Податку може сплачуватися щомісяця в розмірі однієї третьої частини планового обсягу за квартал із перерахунком за результатами базового податкового (звітного) періоду.

Якщо платник Податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник Податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку.  В іншому разі платник податку зобов'язаний подавати Декларації відповідно до вимог Кодексу.

Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це відповідні контролюючі органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року. В іншому разі такі суб’єкти господарювання зобов’язані подавати податкові декларації екологічного податку.

Вказана позиція ДФС України з зазначених питань розміщена на сайті ДФС України (Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс „ЗІР” http://zir.sfs.gov.ua розділ 120 «Екологічний податок», категорія 120.05 «Порядок подання звітності та сплати податку»).

 

Важливість екологічного податку для Донеччини зумовлена необхідністю часткової компенсації відтворення природних ресурсів, мінімізацією негативного впливу на них господарської діяльності, адже через функціонування великої кількості заводів, шахт та фабрик за рівнем забруднення регіон займає одну з лідируючих позицій серед областей України. Саме тому закликаємо платників екологічного податку вчасно та в повному обсязі забезпечувати сплату податку. Захист довколишнього середовища – наша загальна турбота!

 

« повернутися до списку новин