Великоновосілківська районна державна адміністрація
Донецька область, Великоновосілківський район,
смт Велика Новосілка, вулиця Центральна, 34
телефон:(06243)21-3-34, факс:(06243)21-7-66, e-mail:vns.a@dn.gov.ua

Мар’їнська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області щодо роботи інспекції та роз’яснення податкового законодавства

Переглядів: 360

Внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів

З 24 серпня 2018 року набирають чинності зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.06.2018 № 589.

Зокрема, визначено порядок обліку в контролюючих органах представництв донорських установ в Україні, після проведення Мінекономрозвитку їх реєстрації в Україні.

Взяття на облік здійснюється контролюючим органом за адресою представництва донорської установи в Україні із присвоєнням податкового номера.

Підставою для взяття на облік такого представництва є:

копія посвідчення про реєстрацію представництва донорської установи в Україні, отримана від Мінекономрозвитку відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153;

або лист-звернення, в якому зазначається адреса представництва в Україні, та копія посвідчення про реєстрацію представництва донорської установи в Україні, подані представництвом.

Не пізніше наступного робочого дня після взяття на облік представництва донорської установи в Україні йому надсилається лист-повідомлення про взяття на облік із зазначенням податкового номера.

Також спрощується порядок подання постійними представництвами нерезидентів заяви на реєстрацію як платника податку на прибуток (за ф.№1-РПП).

При поданні такої заяви з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» необхідно заповнювати тільки дані про контролюючий орган, код ЄДРПОУ, повне найменування та головного бухгалтера постійного представництва нерезидента в Україні. До зазначених змін необхідно було заповнювати форму заяви повністю.

Крім того, врегульовано порядок дій та обліку відокремлених підрозділів іноземних компаній, організацій у разі неподання у встановлені строки документів для взяття на облік в контролюючих органах.

Так, якщо контролюючим органом встановлено, що відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації включений до ЄДРПОУ та при цьому не перебуває на обліку у відповідному контролюючому органі, то таким органом вживаються заходи щодо подання документів для взяття його на облік. Такий відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації обліковується в контролюючих органах з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік».

Також зазначеним наказом Міністерства фінансів України уточняється, що підтвердженням припинення незалежної професійної діяльності є відомості (витяг) відповідного реєстру, до якого вноситься інформація про державну реєстрацію такої діяльності, щодо припинення або зупинення, або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу.

Затверджено нові узагальнюючі податкові консультації з оподаткування ПДВ

Мар’їнська ОДПІ повідомляє, що Міністерство фінансів України наказом від 03.08.2018  N673 затвердило  узагальнюючі податкові консультації з деяких питань оподаткування податком на додану вартість:

щодо особливостей оподаткування податком на додану вартість від'ємної різниці між ціною придбання (звичайною ціною) товару та ціною реалізації такого товару на експорт;

щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів;

щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з отримання постійним представництвом нерезидента фінансування від головної компанії - нерезидента;

щодо оподаткування податком на додану вартість операцій банків та інших фінансових установ з передачі у фінансовий лізинг майна, набутого ними у власність внаслідок звернення стягнення на таке майно.

Зокрема, визначено, що в разі здійснення операції з експорту товару за ціною нижче ціни придбання (звичайної ціни) такого товару, нульова ставка ПДВ застосовується до такої операції в цілому, за умови підтвердження факту вивезення товарів у відповідному митному режимі належно оформленою митною декларацією.

За 7 місяців 2018 року органами фіскальної служби Донеччини надано понад 156 тисяч адміністративних послуг

У січні-липні 2018 року зафіксовано понад 156,7 тис. звернень представників бізнесу та громадян до органів фіскальної служби Донецької області за отриманням адміністративних послуг.

Фахівцями центрів обслуговування платників регіону у липні надано 20 496 адміністративних послуг, що на 22,1% більше, ніж у липні 2017 року (15972). Відмовлено в наданні 61 адміністративної послуги (що складає менше 0,3% від загальної кількості наданих послуг) оскільки суб’єктами звернень не були дотримані відповідні умови для отримання адміністративних послуг.

Як і раніше, найбільш популярною у суб’єктів звернень у липні п.р. залишається адміністративна послуга з видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (далі – ДРФО) – видано 10 185 таких карток, що становить майже 50% від загальної кількості наданих адміністративних послуг.

Також запитуваними адміністративними послугами у звітному місяці були видача відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 4173 (20,4%), реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 1080 (5,3%), надання витягів з реєстру платників єдиного податку – 1045 (5,1%), реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 774 (3,8%), реєстрація платника єдиного податку – 682 (3,3%) та інше.  

Головним управлінням ДФС у Донецькій області видано 877 ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами (з них 525 і 352 ліцензій відповідно), анульовано 84 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами за заявами суб’єктів господарювання (з них 53 і 31 ліцензія відповідно).

Донеччина: понад 4,2 мільйона громадян зареєстровано в Державному реєстрі

Головне управління ДФС у Донецькій області інформує, що за даними Державної фіскальної служби України станом на 01.08.2018 року у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) зареєстровано 4 207 530 громадян Донецької області, що є найбільшим показником по Україні.

Протягом січня-липня 2018 року органами фіскальної служби Донецької області у Державному реєстрі прийнято до обліку 17487 громадян, що на 21% більше відповідного періоду 2017 року.

Протягом семи місяців поточного року до Державного реєстру внесені дані про 408 іноземних громадян, що на 4% більше відповідного періоду 2017 року.

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує, що для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків громадяни України подають документи до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а ті, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання в Україні, - до будь-якого контролюючого органу.

У разі зміни облікових даних, які вносяться до Державного реєстру (паспортні дані або місце проживання), платник зобов’язаний впродовж місяця повідомити про це територіальні органи ДФС для внесення відповідних змін.

Аудитом Донеччини додатково забезпечено майже 40 мільйонів гривень надходжень до бюджету

З метою виявлення та упередження порушень податкового законодавства підрозділами аудиту Донеччини першочергова увага приділяється проведенню перевірок суб’єктів господарювання, що мають ризики в своїй діяльності.

Так, за 7 місяців 2018 року фахівці підрозділів аудиту фіскальної служби Донецької області провели 397 документальних перевірок, за результатами яких донараховано податкових зобов’язань на

395,3 млн гривень. Крім того, в ході перевірок зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на 54,9 млн грн, що упередило несплату податку на прибуток у майбутньому на 9,9 млн гривень.

За січень-липень 2018 року підрозділами аудиту Донеччини забезпечено додаткових надходжень до державного бюджету 39,9 млн гривень. За результатами проведених документальних перевірок поточного року до бюджету надійшло 22,2 млн гривень.

Платникам Донеччини відшкодовано більш ніж 376  млн гривень ПДВ

За інформацією управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Донецькій області, за сім місяців 2018 року платниками Донецької області задекларовано 607,3 млн грн бюджетного відшкодування податку на додану вартість, що на 339 млн грн перевищує задекларовану суму бюджетного відшкодування ПДВ за аналогічний період минулого року.

На даний час у Донецькому регіоні на обліку перебуває 5694 юридичних особи – платників податку. З них, за підсумками січня-липня поточного року 46 суб’єктів господарювання подали заяву на отримання бюджетного відшкодування, це на 13 платників більше, ніж за відповідний період 2017 року.

Завдяки впровадженню Електронного реєстру відшкодування ПДВ, процес повернення платникам бюджетних коштів здійснюється прозоро та автоматично. Так, цьогоріч вже повернуто з бюджету  376,4 млн грн ПДВ, що на 138,7 млн грн перевищує суму відшкодованого ПДВ за січень-липень року, що минув.

Фіскальною службою області здійснюється контрольно-перевірочна робота, за результатами якої упереджено безпідставне відшкодування суми ПДВ в розмірі  138,1млн гривень.

Протягом останніх років зберігається динаміка зростання відшкодованих сум податку на додану вартість. Так, якщо у 2016 році платники отримали 285,8 млн грн відшкодованого податку (за січень-липень 2016 року – 145,5 млн  грн), то у 2017 – 443,0 млн грн (за січень-липень 2017 року – 233,7 млн  грн), а за 7 місяців цього року сума вже склала 376,4 млн гривень.

Нагадаємо, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.

Компенсація підприємств Донеччини за забруднення довкілля складає майже півмільярда гривень

Для Донецького регіону екологічний податок по праву можна вважати оздоровчим податком. А кошти на оздоровлення довкілля завжди доречні, адже через функціонування великої кількості заводів, шахт та фабрик за рівнем забруднення регіон займає одну з лідируючих позицій серед областей України.

За рахунок екологічного податку суттєво поповнюються бюджети місцевих громад для фінансування заходів, спрямованих на захист довкілля нашої області.   Підприємства Донецької області за січень-липень 2018 року на оздоровлення навколишнього середовища перерахували 496,5 млн грн екологічного податку. Згідно з розподілом коштів із загальної суми до місцевих бюджетів надійшло 273,1 млн грн, до державного бюджету – 223,4 млн гривень. Середньомісячний показник надходжень екологічного податку за сім місяців поточного року по Донецькій області становить понад 70,9 млн гривень.

Платниками екологічного податку на Донеччині зареєстровано 1518 суб’єктів господарювання - юридичних осіб.

Статус платників екологічного податку визначений статтею 240 Податкового кодексу. До них, зокрема, відносяться суб'єкти господарювання, які здійснюють викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря стационарними або пересувними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти, розміщують відходи тощо. 

Частина збору екологічного податку є джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист навколишнього середовища та раціональне використання природних ресурсів. 

Нагадуємо, що суми екологічного податку обчислюються за податковий (звітний) квартал. Останній день сплати екологічного податку за ІI квартал 2018 року – 17 серпня 2018 року.

Митниками Донеччини  виявлено порушення митних правил майже на 4 млн гривень

За результатами роботи Донецької митниці ДФС у правоохоронному напрямку протягом січня-липня 2018 року виявлено та задокументовано 137 порушень митних правил на загальну суму майже 3,95 млн гривень. У 17 випадках порушникам митного законодавства не вдалося скористатися неправомірною вигодою від реалізації або користування товарами, що ввезені на митну територію України з порушенням митного законодавства. Товари, що стали предметами правопорушень, на загальну суму понад 115 тис. грн вилучено.

В рамках взаємодії з відповідними підрозділами Головних управлінь ДФС в областях управлінням протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Донецької митниці ДФС протягом семи місяців поточного року направлено до ГУ ДФС у Догнецькій області 26 матеріалів для проведення контрольно-перевірочних заходів в напрямку протидії порушенням митного та податкового законодавства. Крім того, в результаті опрацювання актів документальних перевірок, що проводились ГУ ДФС у Донецькій області, у липні поточного року складено  три протоколи про порушення митних правил за ознаками ст. 485 Митного кодексу України (ухилення від сплати податків). За всіма зазначеними справами порушниками митного законодавства сплачено штрафні санкції у розмірі 35 тис. гривень.

Не менш успішно митники взаємодіють із представниками правоохоронних органів Донецької області. Так за січень –липень цього року в рамках операції «Рубіж-2018» проведено 21 спільний захід. Результатом узгоджених дій стало складання 22 протоколів про порушення митних правил. Слід зазначити, що 14 протоколів складено саме у липні поточного року. Основними предметами правопорушень стали тютюнові вироби.

Також, за сім місяців 2018 року митницею за рахунок штрафів, накладених митницею і судом, а також коштів, добровільно сплачених порушниками митного законодавства у зв’язку із припиненням справ шляхом компромісу та інших штрафних санкцій, передбачених чинними законодавством, до Держбюджету України перераховано більше 600 тис. гривень.

Зовнішньоторговельний обіг Донецької митниці збільшився на 20% та склав майже 3,7 млрд доларів

За результатами січня-липня 2018 року  зовнішньоторговельний обіг в зоні діяльності Донецької митниці ДФС порівняно з аналогічним періодом минулого року збільшився на 20% та склав 3 млрд 66 млн доларів. Імпортовано товарів на 776 млн дол., експортовано  -  на 2 млрд 290 млн доларів. Сальдо зовнішньоторговельного балансу залишається позитивним та становить 1 млрд 514 млн доларів.

З початку року в митниці здійснено оформлення зовнішньоторговельних операцій 614 осіб, що на 12% більше, ніж за відповідний період 2017 року.

Крім того, протягом семи місяців поточного року Донецькою митницею ДФС оформлено майже 31,7 тис. митних декларацій, з них 99% – в електронному вигляді. У порівнянні з відповідним періодом 2017 року кількість оформлень збільшилась на 11%, або на 3,1 тис. митних декларацій. Кількість  експортних оформлень зберігається на рівні минулого року, натомість збільшення у імпортному напрямку складає 48%.

Вже два роки в митниці  при електронному декларуванні товарів застосовується принцип «єдиного вікна». Загалом за вказаний період в Донецькій митниці ДФС оформлено більше 25,8 тис. митних декларацій із застосуванням цього принципу. За статистичними даними у липні цього року середній показник митних оформлень із застосуванням принципу «єдиного вікна» склав майже 85%. При цьому, при вивезенні товарів з митної території України застосування  суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності вказаного принципу складає 76%, при ввезенні товарів на митну територію України  він застосовується у 97% митних оформлень.

Місцеві бюджети Донеччини за січень-липень 2018 року поповнились  майже на 6 млрд гривень

За січень-липень 2018 року місцеві бюджети Донецької області поповнились на 5 млрд 976 млн грн, що в порівнянні з  аналогічним періодом минулого року більше на 897 млн грн, або на 18 %.

Основна частка надходжень до місцевих бюджетів припадає на податок на доходи фізичних осіб (70 %). За січень-липень 2018 року зібрано більше 4 млрд 163 млн грн, що на 17% більше минулорічних показників за аналогічний період.

Також вагоме місце в наповненні місцевої казни займає плата за землю (8%), що з початку року становить 505 млн грн, що майже на рівні відповідного періоду минулого року.

Крім того, представники спрощеної системи оподаткування перерахували до бюджету 437 млн грн (7,3%), що на 18%. більше аналогічного періоду минулого року.

Також, з початку року до місцевих бюджетів надійшло 121 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Більшу частину відрахувань забезпечили платники м. Маріуполь – 1864,7 млн грн (31% від загальних надходжень до місцевих бюджетів), підприємці м. Покровськ та Покровського району поповнили бюджет на 825,8 млн грн (13,8%), м. Краматорськ  - 601,3 млн грн (10%), м. Бахмут та Бахмутського району – 503,7 млн грн (8,4%).

Додаткові надходження, що надходять до місцевих бюджетів, значно зміцнять фінансову спроможність громад, сприятимуть реалізації соціальних та інфраструктурних проектів, наданню більш якісних та різноманітних послуг жителям Донеччини.

Е-Receipt – революційна новація у реєстрації та обліку РРО

Днями в Мар’їнській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області відбувся «круглий стіл» за участі представників бізнесу, громадськості й громадянами, обговорювалось питання, яке стосується суттєвих змін щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити та здешевити процес, та покращити умови ведення господарської діяльності.

Нещодавно в Державній фіскальній службі України була презентована інноваційна інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій e-Receipt (електронний касовий чек).

Проект Е-Receipt передбачає оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребує абонентської плати за користування нею.

Реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року, під час якого буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Зазначене сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, у зв’язку з тим, що використання окремих моделей надасть можливість здійснювати віддалений контроль за розрахунками та обігом товарів на підприємстві.

Таке рішення створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить умови їх введення в експлуатацію та використання, зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування.

Новітня система може бути встановлена та підтримуватися будь-яким пристроєм (персональним комп’ютером, планшетом, смартфоном). Крім того, вона матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідати вимогам захисту інформації та передбачати мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.  Передбачається оnline реєстрацію пристрою виключно через Електронний кабінет та Оnline передачу (отримання) даних. Система працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів. Електронний чек має генеруватися, реєструватися в системі ДФС і доповнюватися QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій. Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

Прогресивні новації продиктовані часом. Адже сучасна діюча система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій є недосконалою, доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платника податків, потребує суттєвих коштовних затрат на технічне обслуговування та ремонт РРО.

Ця тема викликала зацікавленість з боку запрошених - адже нова система допоможе зекономити час та кошти підприємців.

Подібні зустрічі є надзвичайно важливими, адже дають змогу вирішити нагальні питання шляхом конструктивного діалогу та підвищити рівень податкової обізнаності населення.

Фізичні особи - фермери можуть стати платниками єдиного податку

Мар’їнська ОДПІ повідомляє, що 15.08.2018 набрав чинності Закон України від 10 липня 2018 року № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (далі - Закон № 2497-VIII).

Законом № 2497-VIII, зокрема, внесено зміни до Податкового кодексу України, згідно з якими фізичні особи, які організували фермерське господарство, зможуть зареєструватись фізичними особами - підприємцями платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності вимог визначених п. 291.4 ст. 291 Кодексу:

здійснювати виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

вести господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

не використовувати працю найманих осіб;

членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-ІІІ із змінами і доповненнями;

площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

Разом з тим Законом № 2497-VIII внесено зміни до Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України», якими, зокрема передбачено пільговий порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для членів/голови сімейного фермерського господарства протягом 10 років за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України.

Крім того, визначено, що податок на доходи фізичних осіб з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Довідково: Закон № 2497-VIII опубліковано 14.08.2018 в газеті «Голос України» № 150.

З оновленою редакцією тексту Кодексу Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Щодо змін у податковому законодавстві з широкого кола питань йшлося на семінарі в місті Курахове

Спільна роз’яснювальна робота фахівців ДПІ та спеціалістів Головного управління ДФС у Донецькій області не тільки підвищує рівень податкової культури серед платників податків, а й таким чином сприяє упередженню та уникненню порушень податкового законодавства. Днями практичну допомогу з роз’яснення норм податкового законодавства від податківців отримали платники податків міста Курахове та Мар’ънського району.

Фахівці обласного апарату освітили новації податкового законодавства з широкого кола питань. Так,  учасників семінару поінформували, як оподатковуються ПДВ операції, пов'язані з обігом аграрних розписок, роз’яснили щодо штрафів за несвоєчасну реєстрацію зайво складених податкових накладних, нагадали про зміни  терміну подання податкової декларації за рік для платників податку на прибуток підприємств з квартальним звітним періодом, розповіли про доповнення до правил трансферного ціноутворення та збільшення розміру ставок екологічного податку та рентної плати.

Актуальною темою семінару стало питання легалізації заробітної плати та офіційного оформлення трудових відносин між працедавцями та найманими працівниками.

Крім того, у семінарі взяла участь начальник Великоновосілківського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області Зрожевська Ольга, яка зауважила у своїй промові, що для Пенсійного фонду легалізація заробітної плати є не лише джерелом наповнення бюджету, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги, а в першу чергу - це захист прав застрахованих осіб. Застосування нелегальних схем виплати заробітної плати перешкоджає проведенню соціальних реформ та негативно впливає на добробут кожного мешканця нашої області.

Податківця вкотре було акцентовано увагу на переваги використання електронного кабінету. Додатково, до усіх переваг його використання незабаром  ще додасться можливість доступу до нової інформаційної системи реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій (e-Receipt), яка передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею. Українська бізнес-спільнота зможе оцінити у повній мірі переваги нової системи, користуючись її сервісами на практиці та долучившись тим самим до світового досвіду, так як мирова спільнота вже давно оцінила переваги електронних касових чеків.

Наприкінці семінару присутні мали змогу отримати на свої запитання змістовні та розгорнуті відповіді.

Щодо роботи ЦОП у святкові та вихідні дні

Мар’їнська ОДПІ надає  інформацію про режим роботи ЦОП у святкові та вихідні дні:

23 серпня 2018 року – відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину;

24, 26 серпня 2018 року – вихідні дні;

25 серпня 2018 року - робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП до 13 год.00хв.

 

 

« повернутися до списку новин